اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نخستین ماهواره چوبی جهان با دوربین سلفی به مدار زمین می‌رود

یک شرکت فنلاندی قصد دارد نخستین ماهواره چوبی جهان را برای آزمایش مناسب بودن چوب برای استفاده در تشکیلات فضایی به مدار زمین پرتاب کند.

نخستین ماهواره چوبی جهان با دوربین سلفی به مدار زمین می‌رود

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، یک شرکت فنلاندی قصد دارد نخستین ماهواره چوبی جهان را برای آزمایش مناسب بودن چوب برای استفاده در سال جاری به مدار زمین پرتاب کند.

این پروژه‌ به نام «ویزا وودست» (WISA WOODSAT) می‌خواهد یک ماهواره کوچک را با پوسته بیرونی ساخته شده از تخته سه‌لا(تخته لایه) به فضا بفرستد.

«WISA WOODSAT» یک نانو ماهواره براساس استاندارد محبوب «CubeSat» است؛ کیوب‌ست به نوعی از ماهواره‌های کوچک گفته می‌شود که به‌صورت ماهواره‌ای متشکل از واحدهای مکعب‌شکل در ابعاد ۱۰×۱۰×۱۰ سانتی‌متر و وزنی در حدود ۱۳۰۰ گرم تعریف شده‌اند.

این نانوماهواره که ۱۰ سانتی متر طول و یک کیلوگرم وزن دارد، به مدت طولانی در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین در معرض دماهای شدید، فشار خلاء و تابش‌‌های فضایی و سایر تشعشعات قرار خواهد گرفت.

موشک الکترون شرکت پرتاب فضایی «راکت لب» نخستین ماهاوره چوبی جهان به همراه دوربین سلفی را از مرکز پرتاب ماهیا در نیوزیلند به مدار زمین خواهد برد.

این ماهواره برای مدت طولانی به منظور  ارزیابی عملکرد آن در سایر ساختارهای فضایی آینده، مانند ایستگاه‌های فضایی یا حتی فضاپیماها در مدار باقی خواهد ماند.

 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول