اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در ۷۳ سالگی «اشغال فلسطین»؛ آرمانی که قرار نیست به فراموشی سپرده شود

در ۷۳ سالگی تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی (یوم النکبه) بیش از پیش مشخص شده است که آرمان آزادی فلسطین با تمامی دسیسه‌ها و طرح‌های متنوع همچنان به قوت خود باقی است.

در ۷۳ سالگی «اشغال فلسطین»؛ آرمانی که قرار نیست به فراموشی سپرده شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز (شنبه ۱۵ آوریل) همزمان با هفتاد و سومین سالروز تأسیس رژیم صهیونیستی (یوم النکبه) فلسطین اشغالی تحولات بزرگی را شاهد است و کانون توجه منطقه و جهان قرار دارد. تحولاتی که اهمیت آن کمتر از انتفاضه اول در اواخر سال ۱۹۸۷ نیست. انتفاضه‌ای که پس از فاجعه جنگ ۱۹۶۷ امید را در دل فلسطینیان روشن کرد.

به نوشته العربی الجدید، اگر شرایط کنونی در فلسطین را با سال گذشته مقایسه کنیم، متوجه حجم تحولات و رخدادهایی که در یک سال گذشته به وقوع پیوسته می‌شویم؛ به طوریکه تمامی تلاش‌های رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه برای از بین بردن آرمان فلسطین و دور کردن توجهات از آن با امضای توافقنامه‌های سازش به شکست خورده است. 

با این حال تلاش‌های برای یهودی‌سازی بیت‌المقدس و تغییر کامل ترکیب جمعیتی همچنان ادامه دارد، طرح‌های شهرک‌سازی در قدس نمونه کوچکی از اقدامات یهودی‌سازی اسرائیل در نقاط مختلف کرانه باختری است. رژیم صهیونیستی همزمان چشم خود را به روی شهرک‌هایی که بدون مجوز این رژیم در مناطق فلسطینی ساخته می‌شود نیز بسته و از سوی دیگر نه تنها توجهی به تجاوزات مکرر شهرک‌نشینان به فلسطینی‌ها ندارد بلکه پشتیبانی مورد نیاز نظامی برای آن‌ها را نیز فراهم می‌کند.

در هفتاد و سومین سالروز یوم النکبة (فاجعه اشغال فلسطین)، شهرک‌نشینان صهیونیست همزمان با تصاحب جدیدی از اراضی فلسطینی، مزارع زیتون را از بین برده، آب‌ها را آلوده می‌کنند و به روستاها یورش برده و خانه‌ها را تخریب می‌کنند. اگر اسرائیل در ۱۹۴۸ یوم النکبه را از طریق جنگ و جنایت رقم زد اکنون فاجعه به نوع دیگری جریان دارد. دستگاه قضایی این رژیم تصویب کرده است که ساکنان محله «شیخ جراح» که بیش از هفتاد سال در این محله زیسته‌اند، خانه‌هایشان را تخلیه کرده و آن‌ها را به صهیونیست‌ها واگذار کنند.

در تمام این سال‌ها رژیم صهیونیستی به سرعت به سمت راستگرایی افراطی رفته است، به گونه‌ای که به عنوان مثال جنبش «کهانی» به عنوان یک گروه به دشت تندروی صهیونیست در سال ۱۹۸۴ اجازه حضور د انتخابات نیافت، چون خواستار بیرون کردن تمامی فلسطینی‌ها بود، اما همین جنبش در سال ۲۰۲۱ به سرکردگی «ایتمار بن غفیر»  در انتخابات شرکت کرد و با حمایت نتانیاهو وارد کنست شد. «کوبی شفتای» بازرس کل پلیس رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه هفته گذشته گفته بود که «ایتمار بن غفیر» مسئول آشوب‌ها در بیت المقدس است و شهرک‌نشینان را برای حمله به فلسطینی‌ها در شیخ جراح تحریک می‌کند.

العربی الجدید در ادامه نوشت که اعضای جنبش «کهانی» بدون دغدغه و نگرانی از محاکمه شدن ریختن خون فلسطینی‌ها را جایز می‌دانند و البته توسعه دایره فعالیت‌های این جنبش بیش از همه ابتدا به زیان رژیم اسرائیل است و موجب مواجهه عرب‌های ۱۹۴۸ با صهیونیست‌ها می‌شود و تهدید جنگ داخلی بیش از دیگر خطرات، مقامات اسرائیل را نگران کرده است.

اکنون در هفتاد و سومین سالروز اشغال فلسطین، مقامات رژیم صهیونیستی نه تنها توفیقی در یکپارچه‌سازی فلسطین اشغالی تحت نام اسرائیل نداشته‌اند، بلکه فلسطینی‌های ۱۹۴۸ در شهرها و شهرک‌های مختلف به مقابله با صهیونیست‌های تندرو و حمایت از قدس و مسجدالاقصی برخواسته و نشان داده‌اند که تمامی طرح‌ها و پروژه‌ها برای محو آرمان قدس به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

العربی الجدید همچنین نوشت که در ۷۳ سال پس از تأسیس رژیم صهیونیستی، مقاومت در تمامی مناطق فلسطین قدرت یافته است. در مناطق ۱۹۴۸ آنگونه که ذکر شد و در دیگر مناطق شاهد شلیک موشک‌های مقاومت هستیم که تمامی شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین را هدف قرار می‌دهد و با بسته شدن فرودگاهها و لغو پروازها، اسرائیل در محاصره هوایی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول