اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

کشتی‌گیر قهرمان البرزی از دغدغه‌هایش می‌گوید/ آرزو دارم شرایط رقابت در المپیک فراهم شود

شهداد خسروی، نوجوان قهرمان کشتی گیر البرزی، عضو تیم ملی است و ۵ دوره قهرمانی و نایب قهرمانی کشور در کارنامه خود به ثبت رسانده است که نتیجه آن کسب 24 مدال رنگارنگ است؛ او آرزو دارد شرایط برای رقابت کشتی گیران در المپیک فراهم شود.

کشتی‌گیر قهرمان البرزی از دغدغه‌هایش می‌گوید/ آرزو دارم شرایط رقابت در المپیک فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، شهداد خسروی کشتی‌گیر البرز، در نمایش دیدنی در مسابقات کشوری مقتدرانه صاحب کسب مدال طلا شد.

این رقابت‌ها فروردین ماه سال جاری با حضور ۳۱۸ کشتی‌گیر در قالب ۳۳ تیم از ۳۱ استان کشور به مدت ۲ روز در اردوگاه شهید چمران شهرستان رامسر برگزار شد که در این میان خسروی نماینده البرز در وزن ۵۵ کیلوگرم انتخابی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان تلاش می‌کرد.

این کشتی‌گیر آینده‌دار استان با شکست حریفان خود به فینال این وزن راه یافت و در نهایت با پیروزی در این رقابت مدال طلای کشور را از آن خود کرد که در ادامه طی گفتگویی به بررسی سوابق این ورزشکار جوان البرزی می‌پردازیم.

 لطفاً خودتان را معرفی کنید؟

-شهداد خسروی هستم، ۱۷ ساله اصالتا اهل گیلانم ساکن فردیس در رشته تربیت بدنی محصل هستم.

تاکنون چه افتخاراتی در این رشته کسب کردید؟

-خداروشکر در سال ۲۰۱٨ و ۲۰۱۹ دوبار قهرمان نونهالان جهان شدم، ۵ دوره قهرمانی و نایب قهرمانی کشور در کارنامه خود دارم و عضو تیم ملی نوجوانان کشتی آزاد کشور هستم. در کل ۲۴ مدال، ۳ نقره و ۳ مدال برنز، که ۶ مدال طلا خود را با افتخار به خانواده شهدا مدافع حرم و یک طلا به شهدای آتش‌نشان پلاسکو تقدیم کردم.

من خودم و امنیت کشور را مدیون خون شهدا می‌دانم و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم تا در سایه امنیتی که برای ما ایجاد شده است نقش آفرینی کرده و برای کشور افتخار کسب کنم.

 چند سال است که ورزش می‌کنید و چگونه به ورزش کشتی علاقمند شدید؟

-از سال ۹۰ وارد دنیای کشتی شدم و با شرکت در باشگاه و تماشای این ورزش علاقه پیدا کردم؛ با توجه به علاقه و پیگیری خانواده‌ بیشتر به این حوزه علاقمند شدم و پس از تشویق‌هایی که از جانب آن‌ها صورت می‌گرفت سرانجام فعالیت ورزشی خود را به صورت حرفه ای دنبال کردم.

الگو ورزش کشتی شما چه کسی است؟

-الگو اخلاقی پهلوان تختی ولی در بحث تکنیک و فنی کشتی‌گیریا زیادی دنبال میکنم و سعی می‌کنم از اخلاق و مردانگی این قهرمان درس گرفته و الگوبرداری کنم تا در زندگی آن را چراغ راه خود قرار دهم.

فعالیت ورزشی بر پیشرفت تحصیلی شما چه تاثیری داشته است؟

-فعالیت ورزشی به شدت روی قدرت حافظه و یادگیری تاثیر داشته بطوری که بیش از ۱۰۰۰ بیت شعر در ذهنم جا گرفته است؛ از طرفی مشکلی برای ادامه تحصیل و درست خواندن ندارم و از این جهت نیز تلاش خود را به کار گرفته ام تا در حوزه علمی نیز پیشرفت کنم.

وقتی مدال جهانی را کسب کردید در آن لحظه به چه چیزی فکر می‌کردید و چه احساسی داشتین؟

-در آن لحظه شادی وصف‌ناپذیری داشتم که قابل گفتن نیست هیچ چیزی با ارزش‌تر از این نیست شاهد بالا رفتن پرچم کشورت با اقتدار باشی و حس غرورآفرین به همراه داشت.

نظرتان درباره اخلاق در ورزش چیست؟

-هیچ ورزشکاری بدون رعایت اخلاق به سطح حرفه‌ای و جهانی نخواهد رسید.

از نظر شما ورزشکار موفق کیست؟

-ورزشکار موفق کسی است که ذهن آرام، اخلاقی نیکو داشته باشد؛ البته من برای موفق شدن احترام به پدر و مادر و بزرگتر‌ها را سرلوحه کار خود قرار داده ام.

بزرگترین حامی ات در ورزش چه کسی بود؟

-بزرگترین حامی من خانواده و مربی عزیزم است؛ همه این عزیزان با دلسوزی و وسواس من را در رسیدن به موفقیت و پیروزی حمایت کردند و قدردان زحماتشان هستم.

چه برنامه ای برای آینده ورزشی خودتان دارید؟

-برنامه اصلی من در ورزش رسیدن به المپیک و بدست آوردن کرسی جهانی است که متاسفانه به علت نداشتن این کرسی در سطح جهانی حق کشتی‌گیران کشورم اجحاف می‌شود.

سطح کشتی استان البرز در مقایسه با دیگر استان‌ها چگونه ارزیابی می‌کنید؟

-کشتی گیران و استعدادهای خوبی در البرز است مخصوصا در سنین پایه ولی متاسفانه آن طور شاید و باید حمایت نمی‌شود و باعث دلسردی و کنارگذاشتن ورزش می‌شود.

حرف پایانی؟

-قهرمانی یک خواستن است اما مهم‌تر از آن زمین خوردن، و بلند شدن و ادامه دادن است.

تشکر ویژه از اصحاب رسانه به خصوص خبرگزاری فارس برای توجه به ورزش که باعث تشویق و دلگرمی ورزشکاران می‌شوند و از مسؤولین تقاضا می‌کنم از ورزشکاران حمایت کنند شرایط و هزینه ورزش حرفه‌ای با این شرایط اقتصادی مخصوص من که خانواده متوسط هستم دشوار است.

در انتها با تبریک ماه مبارک رمضان امیدوارم هرچی زودتر کرونا رخت از جهان ببنده و سلامتی و تندرستی برای همه بدست بیایید.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول