اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرها در کرمان| یک شهر قرمز، 8 شهر نارنجی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: در حال حاضر شهرستان قلعه‌گنج تنها شهرستان قرمز از نظر وضعیت کرونا در استان کرمان است و هشت شهرستان استان در وضعیت نارنجی هستند.

آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرها در کرمان| یک شهر قرمز، 8 شهر نارنجی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمیدرضا رشیدی‌نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد کرونا استان اظهار داشت: در حال آماده کردن مکان‌هایی برای واکسیناسیون عمومی و گسترده‌تر در استان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: سالمندان بالای ۸۰ سال شهر کرمان علاوه بر مرکز بهداشتی می‌توانند به مرکز سعادت و مرکز فنی و حرفه‌ای  که آموزش و پرورش در اختیار ما قرار داده مراجعه و واکسن دریافت کنند.

وی افزود: در خود شهر کرمان ۷۰ درصد افراد بالای ۸۰ سالن سن  واکسن دریافت کرده‌اند و در بخش‌هایی مانند شهداد و چترود و ...تیم‌های سیار را برای واکسیناسیون در حال اعزام داریم.

رشیدی‌نژاد ابراز داشت:  برای اینکه این اپیدمی خاموش و از بین برود نیاز به واکسیناسیون است و باید افراد را تشویق کنیم که واکسن دریافت کنند و واهمه‌ای برای دریافت واکسن نداشته باشند چراکه واکسیناسیون به نفع جمعیت عمومی کشور و استان است.

صافی‌زاده معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: در دانشگاه علوم پزشکی کرمان هفته قبل نسبت به هفته گذشته آن در زمینه بستری تغییری نداشته‌ایم.

وی گفت: در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزایش موارد، دانشگاه علوم پزشکی بم کاهش بستری، رفسنجان کاهش بستری و سیرجان افزایش بستری را در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن شاهد بودیم و امیدواریم سیر نزولی ادامه پیدا کند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: در هفته گذشته علی‌رغم کاهش بستری‌ها متاسفانه در دو روز افزایش مرگ و میرها را در سطح استان شاهد بودیم آن هم به دلیل بدحال شدن بیماران در بخش‌های مراقبت‌های بیمارستان‌ها است.

احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان هم در این جلسه اظهار داشت: نزدیک به ۱۱میلیارد تومان سرانه بهداشتی به حساب مدارس واریز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: برای برگزاری امتحانات نهایی پایه ۹ و ۱۲ تمامی پروتکل‌های بهداشتی با نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی استان انجام شده و خانواده‌ها هیج نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

  محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان هم گفت:  در حال حاضر سه شهر قرمز در سطح کشور وجود دارد که شهرستان قلعه‌گنج در بین این سه شهر قرار دارد و تنها شهرستان قرمز استان محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: در سطح استان کرمان ۸ شهرستان کرمان،  بافت، جیرفت، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک و  کهنوج نارنجی و ۱۴  شهرستان راور، بردسیر، عنبرآباد، بم ،فهرج، نرماشیر، منوجان، کوهبنان، ریگان، انار، ارزوئیه، بردسیر، فاریاب و رابر زرد هستند.

بصیری خاطرنشان کرد: در هفته گذشته در زمان محدودیت‌های اعمال شده ویژه عید سعید فطر در سطح استان ۸ پست ایست و بازرسی در مبادی ورودی استان ایجاده شد تا از ورود مسافران از استان‌های دیگر به استان جلوگیری شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول