اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

ده‌ها هزار امضا برای الغای امتحانات حضوری در «فارس‌من»/ وزیر: امتحانات حتماً حضوری است

به رغم تلاش های خبرنگاران و اصرار دانش آموزان برای آزمون مجازی و یا لغو آزمون نهم و دوازدهم اما مسئولان به این موضوع پاسخ مثبت ندادند و آزمون در زمان مقرر برگزار خواهد شد.

ده‌ها هزار امضا برای الغای امتحانات حضوری در «فارس‌من»/ وزیر: امتحانات حتماً حضوری است

به گزارش خبرگزاری فارس، نگرانی‌های دانش‌آموزان از برگزاری حضوری امتحانات ادامه دارد. نگرانی‌هایی که در قالب دو سوژه ده‌ها هزار امضایی فارس من یعنی «کمپین لغو امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم» و« تعویق امتحانات نهایی تا بهبود شرایط کرونا همانند سایر آزمون‌ها» که به ترتیب  ۸۵ هزار و ۵۰ هزار امضا داشتند، نمود داشت. این پویش‌ها رکورد پرامضاترین کمپین‌های فارس من را جابجا کرد.

 

خبرنگاران فارس از همکاران ما در گروه اجتماعی گرفته تا تعلیم و تربیت و گروه سیاسی، موضوع لغو آزمون حضوری دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم را به طور ویژه در دستور کار خود قرار دادند و در همین راستا پیگیری‌هایی از وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و حتی مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر بر دولت  صورت داده اما گویا آقایان مدیر،  تمایلی برای لغو آزمون حضوری دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم ندارند. دغدغه‌ای که تنها دو روز تا آغاز امتحانات کرونایی دانش آموزان بیشتر زمان وجود ندارد و با این حال اصرار خبرنگاران هم بی نتیجه ماند!

 

پیگیری های خبرنگاران از وزارت بهداشت

پس از ثبت این سوژه از سوی کاربران فارس من  بود که خبرنگار سلامت فارس با علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت وگویی داشت. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آخرین وضعیت برگزاری امتحانات نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم توضیح داد: بر اساس آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد این امتحانات سر موعد مقرر برگزار شود.

وی گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا امتحانات باید در کلاس با تعداد بسیار کم دانش آموزان برگزار شود ، تهویه کلاس مناسب باشد و یا در فضای باز باشد. به طوری که در هر مدرسه تعداد کمی برای امتحانات حضوری و نهایتا ۳۰ نفر خواهد بود. با توجه به فضای باز و تعداد کلاس‌هایی که وجود دارد، می‌توان برای این دو پایه به صورت حضوری امتحانات را برگزار کرد.

در همین حال، غلامرضا کریمی مشاور و دستیار اجرایی وزیر آموزش و پرورش در حوزه سنجش و ارزشیابی نیز در گفت وگویی اظهار کرد: با توجه به اینکه به هر حال عمده کلاس‌ها غیرحضوری بود، امتحانات در تمام پایه‌ها به صورت غیرحضوری خواهد بود البته به جز پایه‌های نهم و دوازدهم، امتحانات غیرحضوری توسط معلمان و با نظارت مدیر مدرسه انجام خواهد شد.

مشاور و دستیار اجرایی وزیر آموزش و پرورش در حوزه سنجش و ارزشیابی در پاسخ به این پرسش که «دانش‌آموزان یک سال تمام به صورت غیرحضوری آموزش دیده‌اند و امتحانات نوبت اول آنها غیر حضوری بوده است، پس چرا باید امتحانات آنها حضوری باشد؟»، گفت: این موضوع بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است و پشت آن منطقی وجود دارد.

 

توییت کذب آقای وزیر درباره آزمون نهایی دانش آموزان

کش و قوس پیدا کردن دغدغه دانش آموزان تا آنجا پیش رفت که برخی از فیک نیوزها یک توئیت از وزیر آموزش و پرورش جعل کردند. در این توییت جعلی که در فضای مجازی در حال دست به دست شدن هست، آمده است: «اگر دانش‌آموزان در دوران امتحانات به کرونا مبتلا شوند هزینه درمان آنها رایگان هست. حتی اگر هم دار فانی را وداع گویند هزینه دفن و کفن آنها توسط آموزش و پرورش کاملا پرداخت می‌شود پس والدین و خانواده‌ها نگران نباشند.»

اما در عین حال محمد محسن بیگی مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش  پاسخ  این توییت جعلی را داد  و در این خصوص اظهار کرد: مشخص است که فِیک است. چون نه با منطق اداری ما سازگاری دارد و نه با منطق عقلانی هیچ کسی سازگاری دارد. بنابراین کاملا تابلو  و مشخص است که جعلی است.

 

ورود  مجلس به لغو آزمون های نهم و دوازدهم  دانش‌ آموزان

برگزاری حضوری آزمون های نهم و دوازدهم علاوه بر آن که نگرانی دانش آموزان و خانواده ها را به دنبال داشته است نگرانی نمایندگان مجلس را نیز برانگیخته است، با این حال عده ای نمایندگان مجلس درباره  حضوری برگزار شدن این آزمون‌ها، زبان به گلایه گشودند.

در این باره مهدی اسماعیلی رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: اگر شیوع بیماری کرونا تنزل پیدا نکند قطعا اجتماع دانش‌آموزان برای حضور در آزمون، خطرات جانی به همراه خواهد داشت، بنابراین ما با برگزاری آزمون مدارس در این وضعیت مخالف هستیم.

وی یادآور شد: ستاد مقابله با کرونا باید این وضعیت را پایش کند و اگر احساس کرد که اجتماعات دانش آموزی برای برگزاری آزمون خطرناک است باید از اجرای این روش خودداری کند.

همچنین علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس هم در نامه به وزیر آموزش و پرورش نوشت: «بی‌شک اختلاط حدود ۲ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور در مقاطع نهم و دوازدهم در انتقال ویروس به ۲ میلیون خانواده می‌تواند فاجعه‌ای جدید و احتمالاً موج پنجم کرونا را در کشور رقم بزند و در صورت بروز این فاجعه، مسؤولیت آن نه صرفاً با ستاد کرونا بلکه با تمامی پیشنهاد دهندگان و کارشناسان، مدیران و مسؤولان آن وزارتخانه خواهد بود.»

 

اصرار برای برگزاری حضوری آزمون نهایی دانش آموزان

به رغم تلاش خبرنگاران خبرگزاری فارس برای لغو آزمون حضوری و به تعویق انداختن آزمون پایه های نهم و دوازدهم اما آموزش و پرورش  و وزارت بهداشت بر حضوری بودن این آزمون و عدم تعویق آزمون اصرار دارند!

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش،  تأکید کردیم امتحانات پایه «نهم» و «دوازدهم» حضوری باشد؛ علت این موضوع هم «حیاتی بودن امتحانات این دو پایه تحصیلی» است؛ در این دو پایه، همه دانش آموزان باید در یک شرایط برابر با هم سنجیده شوند و نباید در این حق دانش آموزان، تعدّی کنیم.

با این حال، وزارت بهداشت  و آموزش و پرورش  باید  در قبال ابتلای دانش آموزان به کرونا در آزمون های حضوری  پاسخگو باشند و بگویند چه تفاوتی میان این دانش آموزان با دیگر دانشجویانی وجود دارد که امتحانات آن ها به حالت تعلیق در آمده است؟

انتهای پیام/       

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول