اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

هدف گذاری احیای 2 هزار واحد راکد صنعتی در سال جاری

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در برنامه‌های تدوین شده برای سال جاری احیاء 2 هزار واحد تولیدی در کشور هدف گذاری شده است.

هدف گذاری احیای 2 هزار واحد راکد صنعتی در سال جاری

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «حمایت از صنعتگران در راستای جهش تولید» خواستار توجه بیشتر وزارت صنعت به بخش تولید شدند.

در این خصوص سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مقررشده است 1600 واحد راکد در داخل شهرک های صنعتی و 400 واحد تعطیل خارج از شهرکها راه اندازی شوند.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 1500 واحد راکد به چرخه تولید برگشت و هدفگذاری که از ابتدای سال 99 تدوین شده بود محقق شد و این مسئولیت در سال جاری نیز به سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی محول شد.

زرندی در توضیح پروژه‌های تعریف شده برای این سازمان در سال 1400، تصریح کرد: توسعه زیرساخت شهرک ها، توسعه خوشه های کسب و کار صنعتی و صنفی با هدف 40 خوشه، توسعه صنایع کوچک و مستعد پیمانکاری فرعی در راستای تکمیل زنجیره تامین صنایع بزرگ برای 250 واحد از جمله پروژه های است که برای سال 1400 برای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ها تعریف کرده ایم.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش تولید

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش تولید، اظهار داشت: تمرکز وزارت صنعت بر استفاده از ظرفیت های موجود است که شامل 3 موضوع احیاء واحدهای راکد، افزایش ظرفیت واحدهای موجود و واگذاری واحدهای راکد نیمه تمام است.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت از تمرکز وزارت متبوع خود بر واحدهای راکد نیمه‌ تمام خبر داد و گفت: از موضوعاتی که امسال برای آن برنامه ریزی شده است واحدهای راکد نیمه تمام است که باید برای آن تعیین تکلیف کرد چرا که تعدادی واحد نیمه تمام سالهاست به صورت راکد مانده و باید از سرمایه گذاران جدید برای تکمیل آن کمک گرفت.

تامین انرژی، مسئله مهم بخش تولید

وی همچنین موضوع انرژی را یکی از موضوعات مهم برای آینده این سازمان عنوان و تاکید کرد: اگر به دنبال توسعه سرمایه‌گذاری در بخش تولید و خواستار جهش بزرگ در بخش صنعت هستیم، نیاز است برای تامین برق ، آب و گاز برای شهرکها نیازمند یک تحرک جدی شکل بگیرد.

زرندی با بیان اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ها هم باید به مدل جدیدی از سرمایه گذاری و تامین مالی برای این موضوع اقدام کند، گفت: گرچه در قوانین و مقررات به صورت شفاف وظایفی برای وزارت نیرو و نفت تعریف شده اما به دلیل کمبود اعتبارات این وزارتخانه ها مشکلاتی در این زمینه است که امیدواریم با مساعدت سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو و نفت موضوع انرژی مورد نیاز شهرک‌ها تامین شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول