اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تظاهرات هزاران نفری استرالیا در همبستگی با فلسطین و محکومیت «یوم‌النکبه»

هزاران نفر از مردم شهر سیدنی استرالیا با شرکت در تظاهراتی بزرگ با مردم فلسطین ابراز همبستگی و یوم النکبه را محکوم کردند.

تظاهرات هزاران نفری استرالیا در همبستگی با فلسطین و محکومیت «یوم‌النکبه»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزاران نفر از شهروندان در شهر سیدنی استرالیا در همبستگی با مردم فلسطین و محکوم کردن «یوم النکبة» دست به تظاهرات زدند.

به نوشته روزنامه «سیدنی مورنینگ هرالد»، «مهرین فاروغی» سناتور استرالیایی ضمن سخنرانی در این تجمع عظیم گفت: «آنچه اکنون در فلسطین می‌گذرد، اتفاقی کوچک نیست بلکه بخشی از یک الگوی بزرگ‌تر برای نابود کردن جان و زندگی فلسطینی‌ها است».

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بزرگ، به زبان‌های عربی و انگلیسی شعارهایی نظیر «فلسطین را آزاد کنید»، به «اشغال‌گری خاتمه دهید» و «از رود تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد» سر دادند.

این تظاهرات با حضور گسترده نیروهای پلیس همراه بود و در چند مورد درگیری‌هایی میان نیروهای پلیس و شرکت‌کنندگان رخ داد.

«اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا هفته گذشته همسو با کشورهای غربی به حمایت از رژیم صهیونیستی پرداخته و گفت: «اسرائیل بدون شک حق دفاع از خود و مردمش را دارد و مردم فلسطین نیز به شکلی برابر، باید بتوانند در امنیت زندگی کنند».

روز گذشته (جمعه) نیز پلیس «کپنهاگ» پایتخت دانمارک روز جمعه به جمعیتی که برای ابراز همبستگی با مردم فلسطین در خیابان‌های این شهر و مقابل سفارت رژیم صهیونیستی حضور یافته بودند، حمله کرد.

تظاهرات‌کنندگان بعد از طی مسافتی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در کپنهاگ جمع شدند که در آنجا پلیس با شلیک گاز اشک‌آور و استفاده از باتوم تلاش کرد آن‌ها را متفرق کند.

از سوی دیگر پلیس منطقه‌ای پاریس نیز با انتشار بیانیه‌ای گفته به درخواست وزارت کشور، پلیس پایتخت، ممنوعیت تظاهرات روز شنبه ۱۵ مه ۲۰۲۱ را صادر کرده است.

روز جمعه هم «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش به‌جای اعلام همدردی با خانواده‌های شهدا و مجروحان فلسطینی در حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، از تل‌آویو حمایت کرد.

وی اعلام کرد که دستور داده تا پرچم‌های رژیم صهیونیستی نصب‌شده بالای مقر دولت اتریش در وین به حالت نیمه‌افراشته درآید.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، در واکنش به این اقدام دولت اتریش، سفر به وین را لغو کرده است.

امروز (شنبه ۱۵ آوریل) همزمان با هفتاد و سومین سالروز تأسیس رژیم صهیونیستی (یوم النکبه) فلسطین اشغالی تحولات بزرگی را شاهد است و کانون توجه منطقه و جهان قرار دارد. تحولاتی که اهمیت آن کمتر از انتفاضه اول در اواخر سال ۱۹۸۷ نیست. انتفاضه‌ای که پس از فاجعه جنگ ۱۹۶۷ امید را در دل فلسطینیان روشن کرد.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در حالی که رژیم صهیونیستی در مقابل دیدگان جهانیان به کشتار مردم فلسطین ادامه می‌دهد، کشورهای اروپایی به جانبداری از این رژیم پرداخته‌اند.

در ادامه جنایات رژیم صهیونیستی، خبرگزاری فلسطینی «صفا» صبح امروز گزارش داد که صهیونیست‌ها بدون هشدار قبلی، منزل متعلق به خانواده یک غیرنظامی به نام «ابوحطب» واقع در اردوگاه پناهجویان «الشاطی» را بمباران کردند. در جریان این حملات دو زن و پنج کودک به شهادت رسیدند و نیروهای امدادرسانی، پیکرهای این شهدا را از میان آوار منزل ویران شده خارج کردند.

به گفته سازمان دفاع مدنی در غزه، شمار شهدای فلسطینی از آغاز حملات و بمباران‌های رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نواز غزه تا صبح امروز (شنبه - ۱۵ مه)، ۱۳۹ نفر از جمله ۳۹ کودک و ۲۲ زن بوده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول