اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

جلیلی: 8 سال گذشته نشان داد که کشور را با «نمایش» نمی‌توان اداره کرد

داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 با تأکید بر اینکه 8 سال گذشته این تجربه را نشان داد که کشور را با نمایش نمی‌توان اداره کرد، گفت: انشاءلله در این انتخابات لفاظی‌های ضعیف و بی اعتبار نتواند بر برنامه محوری غلبه پیدا کند.

جلیلی: 8 سال گذشته نشان داد که کشور را با «نمایش» نمی‌توان اداره کرد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: مطابق نظرسنجی‌ها، اشتغال، گرانی، مسکن و بی اثر کردن تحریم‌ها 4 محور اصلی مطالبات مردم است و امیدواریم با برنامه‌ای که ارائه خواهیم داد، این 4 مسئله اصلی تا حد مطلوبی حل بشود.

وی در ادامه افزود: ما در 8 سال گذشته ذیل گفتمان دولت سایه، بر روی موضوعات مختلف و اولویت‌های اصلی کشور متمرکز بودیم و راه‌حل‌هایی را که به زعم ما مشکلات کشور را برطرف خواهد نمود، بدست آوردیم.

نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: در هشت سال گذشته مسیر های غلط و پرهزینه‌ای طی شد که نه تنها فشار‌های بر روی مردم را کاهش نداد بلکه مضاعف کرد؛ امیدوارم انتخابات پیش رو یک تحول مثبت در فرهنگ سیاسی کشور رخ بدهد.

وی با بیان اینکه باید انتخابات برای مردم پرشور و بی اضطراب و برای نامزدها سخت و همراه با امتحان باشد، اظهار داشت: مردم باید خودشان فضای انتخابات را هدایت کنند؛ مردم همانند معلمی هستند که کاندیداها باید با برنامه‌های خود در نزد آنها امتحان بدهند. عرصه انتخابات، عرصه اقناع مردم راجع به برنامه‌ هاست نه اغوای آنها.

جلیلی افزود: رقابت‌ها باید ناظر به مسئله های واقعی کشور و پاسخ‌های معتبر به این مسائل باشد؛ به گونه‌ای که در میان مسائل مختلف و متعدد، اولویت‌های اصلی مشخص شود تا مسائل موهوم و فرعی به جای مسائل واقعی و اصلی مطرح نگردد.

نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی تاکید کرد: راه‌حل موضوعات اساسی مردم نظیر گرانی و تورم، اشتغال و تحریم باید جامع و معتبر باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان داشت: نامزدهای محترم در کنار اینکه بگویند چه برنامه‌ای خواهند داشت باید مشخص کنند که نتیجه و فرجام برنامه‌ی آنها در 4 سال آینده چه خواهد بود؟ اگر ندانیم چه نتایجی در 4 سال آینده قرار است رخ بدهد، به جای کارنامه و برنامه، به مردم «نمایش» ارائه خواهد شد.

دکتر جلیلی با بیان اینکه که نباید بگذاریم لفاظی‌های ضعیف و بی‌ اعتبار، بر برنامه‌محوری غلبه کند، خاطرنشان کرد: اگر در انتخابات به مسائل اصلی نپردازیم، برخی لفاظی‌ها جای پاسخ‌های معتبر به مسائل مردم را خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در 4 سال آینده، کشور نباید فقط اداره شود بلکه باید پیشرفت و جهش نیز پیدا کند.

جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نباید اجازه بدهیم کسانی با سوار شدن بر تمایلات مقطعی، مسائل واقعی مردم را در فضای انتخابات بپوشانند، اظهار داشت: تجربه 8 سال گذشته نشان داد که نمایش‌هایی که ریشه در واقعیت نداشتند، مشکل مردم را حل نخواهد کرد.

جلیلی تصریح کرد: باید معلوم شود، که هرکدام از کاندیداها قرار است در 4 سال آینده کشور را به کدام نقطه برسانند.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی در ادامه گفت: مردم با هدایت جریان انتخابات، نگذارند راه‌حل های تک بعدی و دوقطبی های کاذب جای راه‌حل‌های جامع و واقعی را بگیرد.

وی با بیان اینکه کشور در 8 سال گذشته با راه‌حل‌های تک بعدی و نمایشی معطل ماند، خاطرنشان کرد: باید مبتنی بر مزیت‌های نسبی کشور راه‌حل جامع ارائه شود.

جلیلی تاکید نمود: در سالهای پیش رو، مسائل زیادی خواهیم داشت؛ اما مهم اینست که نامزدهای انتخابات این را مشخص کنند که کدام یک از مسائل، جز اولویت‌های 4 سال آینده قرار خواهد گرفت؟

دبیر سابق شورایعالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه باید براساس اختیارات و مسئولیت خود پاسخگو باشند، اذعان داشت: نمی‌توان از مردم رای گرفت و بعد از 4 سال یا 8 سال با بهانه‌های مختلف از زیربار مسئولیت شانه خالی کنند. دولت نباید بنگاه حراج کردم سرمایه‌های کشور باشد.

وی تصریح نمود: هرچقدر که مسئولین زیربار فشار و سنگینی مشکلات بروند، به همان میزان سنگینی از دوش مردم برداشته خواهد شد و اگر مسئولین بار سنگین مشکلاتی نظیر تحریم را به عهده نگیرند، مردم زیر این بار قرار خواهند گرفت.

جلیلی در ادامه گفت: در فرهنگ ما برای بافت یک قالی ایرانی، باید نقشه‌ای وجود داشته باشد تا تار و پود آن، گره به گره مطابق نقشه بافته شود؛  کسی که می‌خواهد در 4 سال آینده کشور را اداره کند، باید نقطه به نقطه‌ی نقشه‌ی او مشخص باشد.

وی افزود: امیدوارم تجربه تلخ، ناکامی‌ها و راه‌های غلطی که مردم آثار و نتایج آن را در زندگی خود می‌بینند، تکرار نشود. مردم انتخاب خواهند کرد که این تجربه تلخ تکرار نشود.

همچنین جلیلی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه نحوه ورود او به عرصه انتخابات و تعامل با سایر کاندیداهای همسو چگونه خواهد بود، اظهار کرد: نامزد‌های همسو در جبهه انقلاب تلاش می‌کنند که در جریان انتخابات هم‌افزایی کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول