اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

رزمایش آمریکا و متحدان در شرق آسیا جهت ارعاب چین

نظامیان استرالیا، آمریکا ، فرانسه و ژاپن برای نمایش قدرت به چین رزمایشی را در منطقه برگزار کردند.

رزمایش آمریکا و متحدان در شرق آسیا جهت ارعاب چین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نظامیان ژاپنی ، آمریکایی و فرانسوی و استرالیایی روز شنبه در اقدامی جهت ارعاب چین رزمایشی را در خاک ژاپن و اطراف دریای چین شرقی  برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در این رزمایش که در هوای بارانی برگزار شد بالگردهای ترابری «شینوک»  نظامیان کشورهای یاد شده برای دفاع از یک جزیره دور افتاده در یک محوطه آموزشی نظامی ژاپن فرود آوردند.

این نخستین تمرین مشترک سه کشور در خاک ژاپن است که «ARC2» نام دارد . این رزمایش از سه شنبه گذشته در حالی آغاز شد که چین نیز به شدت در پی تقویت قوای نظامی خود در منطقه است.

نظامیان ژاپنی و فرانسوی و تفنگداران دریایی ایالات متحده همچنین یک رزمایش جنگ شهری را در منطقه آموزشی کریشما در جنوب  میازاکی» انجام دادند. روز شنبه، استرالیا نیز به سه کشور یاد شده در یک رزمایش دریایی گسترده با حضور  فروند11 کشتی جنگی در دریای چین شرقی پیوست. در این منطقه  چین با تایوان تنش دارد.

یک مقام نظامی ارشد آمریکا گفته است که حضور چهار کشور در این رزمایش نشان از اتحاد آن‌ها در مواقع ضروری دارد. چین به شدت مخالف همکاری نظامی ژاپن و آمریکا در منطقه است و این گونه اقدام‌ها را تحریک آمیز می‌داند.

این رزمایش در حالی صورت می‌گیرد که  چندی قبل نیز  رسانه‌ها از تجهیز نیروی دریایی چین به  زیردریایی جدید مجهز  به موشک‌هایی خبر دادند که قادر به هدف قرار دادن سراسر خاک آمریکاست.

به نوشته روزنامه «چاینا مورنیگ پست» زیردریایی اتمی جدید چین که اخیرا رونمایی شد، مجهز به موشک‌های بالستیک است که می‌تواند سراسر خاک آمریکا را هدف قرار دهد. زیردریایی جدید اتمی چین «تایپ ۰۹۹» است و موشک‌های بالستیک آن اهدافی در فاصله ۱۰ هزار کیلومتری را منهدم می‌کنند.

به گفته یک منبع نظامی، زیردریایی جدید اتمی چین مجهز به قدرتمندترین موشک بالستیک زیردریایی (SLBM)  و قادر به ضربه به سراسر ایالات متحده است.

زیردریایی «کلاس جین» مجهز به موشک بالستیک اتمی جمعه گذشته به مناسبت هفتاد و دومین سالگرد تاسیس نیروی دریایی چین رونمایی شد. یک منبع نزدیک به نیروی دریایی ارتش گفت، این زیر دریایی قادر به شلیک موشک با برد بیش از ۱۰۰۰۰ کیلومتر (۶۲۰۰ مایل) است.

این منبع که مایل به افشای نام خود نبود، گفت: «این زیردریایی قبل از ارتقا  مجهز به موشک " jl-2 " بود که فقط می‌توانست شمال شرقی ایالات متحده را هدف قراردهد ، اما اکنون قادر است کل آمریکا را هدف گیرد.

این مقام نظامی بدون اشاره به جزئیات بیشتر افزود که  موشک JL-3 قادر است کلاهک‌های متعدد از جمله کلاهک‌های اتمی JL-2 را همراه داشته باشد.

این در حالی است که نشریه «فوربس» نیز نوشته است که  هر موشک JL-2 را می‌توان با یک کلاهک اتمی که ۶۷ برابر قدرتمندتر از بمبی که بر روی هیروشیما پرتاب شد،  مسلح کرد.

چین  در سال ۲۰۱۵ با تجهیز زیردریایی‌های خود به موشک‌های اتمی، توانایی  مستحکمی در دریا ایجاد کرد.

 ارتش چین اخیرا نیز دو موشک را که به آنها لقب «قاتل ناوهای هواپیمابر» داده شده با موفقیت آزمایش کرد. به نوشته وبگاه «بیزینس اینسایدر» ارتش چین دو موشک «دانگ فنگ ۲۶» و «دانگ فنگ ۲۱» را از«جزایر پاراسل» در دریای چین جنوبی با موفقیت به سمت اهداف از پیش تعیین شده که چند هزار کیلومتر دورتر قرار داشتند، با موفقیت شلیک کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول