اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

گردش مالی 3 هزار میلیارد تومانی شرکت‌های فناور اصفهانی

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: ۳ هزار و ۶۵۲ میلیارد تومان حاصل گردش مالی واحدهای فناور مستقر در شهرک در سال‌ گذشته بوده است.

گردش مالی 3 هزار میلیارد تومانی شرکت‌های فناور اصفهانی

جعفر قیصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین سازمان مؤسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور با هدف حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید ثروت از علم راه‌اندازی شده است.

 رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه این شهرک فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ با راه‌اندازی نخستین مرکز رشد در کشور و با هدف حمایت و هدایت شرکت‌های فناور نوپا که ایده‌های نوآورانه و فناورانه داشته و امکانات لازم برای عملیاتی کردن آن را ندارند، آغاز کرد، افزود: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان به عنوان حلقه‌ واسط میان دولت، صنعت و دانشگاه در راستای توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و در نهایت تبدیل علم به ثروت در کشور ایفای نقش کرده است.

وی گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با استقرار هسته‌های فناور در دوره رشد مقدماتی، شرکت‌های فناور نوپا در مراکز رشد فناوری و شرکت‌های فناور رشدیافته در پارک‌های علم و فناوری زمینه شکل‌گیری و رشد و توسعه جمع زیادی از شرکت‌های فناور را در زمینه‌های مختلف تخصصی فراهم آورده است.

 

شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان بستری برای اشتغال پایدار فارغ‌التحصیلان 

قیصری با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۹ بیش از ۵۸۰ واحد فناور در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان مستقر بودند، بیان کرد: این واحدها در زمینه فعالیت ICT، بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، کشاورزی و محیط‌زیست، ساخت و تولید، تجهیزات پزشکی، اتوماسیون، شیمی، مواد و متالورژی و هنر و صنایع دستی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعال هستند.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با اشاره به وجود ۵۸۲ واحد فناور مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان افزود: در شرایطی که معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان، یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های اصلی کشور است و در بعضی از رشته‌ها بالای ۲۰ درصد است، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان توانسته است با ایجاد محیطی خلاق و پویا، بستر مناسبی برای اشتغال پایدار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و جلوگیری از مهاجرت نخبگان فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه در خارج از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ۱۰ درصد احتمال این وجود دارد که یک فارغ‌التحصیل تبدیل به یک فعال اقتصادی موفق شود اما نرخ موفقیت در شهرک ۷۵ درصد است، گفت: در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، هر فارغ‌التحصیل کارآفرین می‌تواند یک کسب و کار دانش‌بنیان ایجاد کند و هر کسب و کار حداقل برای ۱۰ تا ۱۵ نفر شغل ایجاد می‌کند.

قیصری با بیان اینکه هزینه ایجاد هر شغل برای یک فارغ‌التحصیل دانشگاهی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مقایسه با آمارهای رسمی کشور حداقل یک چهارم هزینه ایجاد اشتغال معمول است، بیان کرد: اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی در شهرک حالت تکاثری دارد و در بسیاری موارد زمینه اشتغال غیرمستقیم را نیز فراهم می‌کند.

 

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته ۷ هزار و ۵۸۲ نفر نیروی انسانی متخصص در واحدهای فناور مستقر در شهرک مشغول به کار بودند، بیان کرد: محصولات و خدمات حاصل از تجاری‌سازی دستاوردهای فناوری شرکت‌ها و مؤسسات مستقر، این شرکت‌ها را به مجموعه‌ای اقتصادی با گردش‌‌های مالی و توان اقتصادی بالا تبدیل کرده است.

شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان مجموعه‌ای با توان اقتصادی بالا

وی با بیان اینکه ۳ هزار و ۶۵۲ میلیارد تومان حاصل گردش مالی واحدهای فناور مستقر در شهرک در سال‌ گذشته بوده است، تصریح کرد: محصولات و خدمات حاصل از تجاری‌سازی دستاوردهای فناوری شرکت‌ها و مؤسسات مستقر، این شرکت‌ها را به مجموعه‌ای اقتصادی با گردش‌‌های مالی و توان اقتصادی بالا تبدیل کرده است.

قیصری با اشاره به اینکه ۱۲ هزار متر مربع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اراضی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در سال گذشته بوده است، اضافه کرد: علاوه بر استقرار در فضاهای استیجاری، شرکت‌ها و مؤسسات بخش خصوصی می‌توانند با عقد قرارداد بلندمدت اجاره زمین و سرمایه‌گذاری نسبت به ایجاد فضاهای کالبدی اختصاصی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول