اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بهره‌مندی سرمایه‌گذاران از امتیاز گمرکی در منطقه اقتصادی سمنان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: به دنبال ایجاد شرایط مناسب و بهره‌مندی متقاضیان سرمایه‌گذاری از خدمات و امتیازات گمرکی در منطقه ویژه اقتصادی سمنان هستیم.

بهره‌مندی سرمایه‌گذاران از امتیاز گمرکی در منطقه اقتصادی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن آل‌بویه عصر امروز در نشستی با کارشناسان سازمان گمرک ایران که با حضور مهدی سلامتی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان و علی سعدالدین، مدیرکل گمرک استان سمنان به‌منظور بررسی استقرار گمرک و اخذ کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سمنان برگزار شد، به آخرین وضع منطقه اقتصادی سمنان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: اقدامات موردنیاز برای استقرار گمرک و اخذ کد گمرکی به‌منظور راه‌اندازی واحدهای صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی سمنان انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان بیان کرد: مناطق ویژه اقتصادی با توجه به شرایط خاص و ممتازی که در ابعاد مختلف برای آن پیش‌بینی شده و برخی مشوق‌ها و تسهیل‌گری‌های ویژه سرمایه‌گذاری و همچنین هزینه‌های گمرکی برای هر سرمایه‌گذار یک فرصت مغتنم محسوب می‌شود.

آل‌بویه تأکید کرد: به دنبال ایجاد شرایط مناسب و بهره‌مندی متقاضیان سرمایه‌گذاری از خدمات و امتیازات گمرکی در منطقه ویژه اقتصادی سمنان هستیم.

وی اضافه کرد: طی ماه‌های اخیر چند سرمایه‌گذار با تولیدات شاخص متقاضی سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سمنان بودند و امیدواریم در کوتاه‌مدت مسائل مربوط به گمرک با مساعدت سازمان گمرک کشور رفع شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان عنوان کرد: با توجه به نقش و جایگاه این مناطق و تأکید استاندار سمنان و نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی موضوع به‌طور مستمر مورد پیگیری قرار گرفت که منجر به حضور تیم کارشناسی سازمان گمرک ایران شد.

لزوم تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی سمنان

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: ارائه نظرات دو طرف در راستای پیشبرد اهداف، تسریع امور و جلوگیری از موازی‌کاری به‌منظور هدررفت منابع انجام می‌شود تا شاهد اتخاذ مناسب‌ترین تصمیمات و تدابیر باشیم.

مهدی سلامتی افزود: ابتدا به دنبال تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی سمنان هستیم تا از بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران و تبعات ناشی از آن جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: موارد فنی که در کوتاه‌مدت و یا بلندمدت در منطقه ویژه اقتصادی سمنان باید مورد اجرا قرار گیرد، توسط سازمان گمرک ایران اعلام شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تأکید کرد: امیدواریم با انجام اقدامات لازم منطقه ویژه اقتصادی سمنان در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد و متقاضیان با اطمینان خاطر در این منطقه اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

مدیرکل گمرک استان سمنان نیز در این نشست ضمن تأکید بر افزایش همکاری با شرکت شهرک‌های صنعتی برای استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی، از پیگیری و انجام مکاتبات لازم با سازمان مربوط در این خصوص خبر داد.

علی سعدالدین افزود: در احداث انبار و درب‌های ریلی آن، اجرای روشنایی محوطه و نصب دوربین‌ها، آتش‌نشانی و ... موارد فنی موردتوجه قرار گیرد و رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد صادرات‌محور بودن منطقه ویژه اقتصادی و استقرار واحدهای صنعتی در آن سبب توسعه صادرات و رونق اقتصادی استان سمنان می‌شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول