اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

قانونگذاران لیبی: مسلمانان جهان باید موضعی واحد مقابل صهیونیست‌ها اتخاذ کنند

قانونگذاران لیبی با صدور بیانیه‌ای از وزارت خارجه این کشور خواستند با تعامل با دیگر کشورهای اسلامی، موضعی واحد علیه رژیم غاصب صهیونیستی اتخاذ شود.

قانونگذاران لیبی: مسلمانان جهان باید موضعی واحد مقابل صهیونیست‌ها اتخاذ کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، 91 نماینده مجلس لیبی از دولت وحدت ملی خواسته‌اند که برای حمایت از فلسطینیانی که با تجاوز آشکار صهیونیست‌ها روبرو هستند، یک کارزار رسمی را آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی لیبی «لانا» نمایندگان مجلس لیبی در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر کردند ، از سازمان وقف و اداره امور اسلامی خواستار صدور دستوراتی به مبلغان مساجد شدند تا در خطبه‌های خود مسئله فلسطین را برجسته کنند و برای گروه‌های مقاومت فلسطینی دعا کنند.

در این بیانیه از وزارت خارجه  لیبی نیز خواسته شده تا با کشورهای عربی و اسلامی ارتباط برقرار کند تا موضعی واحد در قبال اشغالگری صهیونیست‌ها و تجاوز به فلسطین اتخاذ شود.

هزاران نفر از شهروندان آفریقای جنوبی نیز به تازگی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تظاهراتی را علیه رژیم صهیونیستی در چند شهر برگزار کردند. هزاران نفر از شهروندان آفریقای جنوبی با تجمع در مرکز شهر کیپ تاون  و هزاران نفر دیگر با حرکت به سوی پارلمان این کشور شعارهایی در  حمایت از مردم فلسطین سر دادند.

 در این تظاهرات نوه «نلسون ماندلا»، فعال ضد آپارتاید آفریقای جنوبی  نیز حضور داشت و گفت: «خواهان بسته شدن سفارت آفریقای جنوبی در تل آویو هستیم.»

وی از حاضران خواست تا در تجمع 18 ماه مه مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در «پریتوریا» ازدولت بخواهند تا سفارت این رژیم را بسته و به طور کامل بساط این سفارتخانه از آفریقای جنوبی برچیده شود. نوه ماندلا گفت: «وقتی مسئله فلسطین مطرح می‌شود ، ما به عنوان آفریقای جنوبی متحد هستیم و با یک صدا صحبت می‌کنیم.»

در ششمین روز از تشدید تنش‌ها در غزه ،وزارت بهداشت فلسطین شنبه خبر داد که شمار شهدای تجاوز صهیونیست‌ها به نوار غزه به 141 نفر رسیده است. پس از حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در قدس اشغالی و حمله به نمازگزاراندر روزهای اخیر، تنش‌ها در فلسطین اشغالی شده یافته است. فلسطینی‌ها از هفته گذشته نسبت به رای دادگاه رژیم اسرائیل مبنی بر اخراج خانواده‌های فلسطینی از محله شیخ جراح در شرق بیت المقدس در میان حملات نیروهای صهیونیستی اعتراض کردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول