اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

کلانی: کری در فوتبال باید سازنده باشد نه اهانت آمیز/ در فضای مجازی هواداران را تحریک می کنند

یک پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: کری در فوتبال باید سازنده باشد نه اهانت آمیز ولی متاسفانه در کشورمان در جهت عکس از این مسایل استفاده می‌کنیم.

کلانی: کری در فوتبال باید سازنده باشد نه اهانت آمیز/ در فضای مجازی هواداران را تحریک می کنند

حسین کلانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد پیروزی یک بر صفر پرسپولیس مقابل استقلال در دربی 95 اظهار داشت: در مورد این بازی باید بگویم پرسپولیس خوب بازی کرد و برنده شد. پرسپولیس اکنون بهترین تیم ایران است اما آنچه باعث ناراحتی من است اینکه برخی در فضای مجازی در جهت منفی استفاده می‌کنند باعث تحریک مردم، جوانان و حتی بازیکنان فوتبال می‌شوند و همین مسایل باعث از هم گسیختگی می‌شود. کری در فوتبال باید سازنده باشد نه اهانت آمیز ولی متاسفانه در کشورمان در جهت عکس از این مسایل استفاده می‌کنیم. 

 کلانی در مورد اینکه چه عاملی باعث درگیری‌های آخر مسابقه دربی شد، عنوان کرد: شاید بتوان گفت بی‌اطلاعی دقیق از قوانین باعث می‌شود که چنین مسایلی را در فوتبال کشورمان شاهد باشیم. در فوتبال‌های خارجی مثل آمریکای جنوبی یا انگلیس درگیری‌ها شدیدتر و برخورد بازیکنان شدید‌تر است اما این درگیری‌ها و برخوردها جنبه ورزشی دارد نه غیر ورزشی، بعد از برخورد بازیکنان بدون اینکه به سمت داور بروند و معترض شوند یا به دنبال تلافی بر روی بازیکن حریف باشند بازی خود را در زمین از سر می‌گیرند اما در فوتبال ما اینگونه نیست.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد اینکه باید قوانین به بازیکنان از همان سنین پایین آموزش داده شود گفت: در این صورت بازیکنان بایکدیگر چنین درگیری‌هایی را پیش نمی‌آورند و به داور معترض نمی‌شوند و قصد تلافی ندارند. از سویی دیگر کمیته انضباطی نیز که همگی از حقوق‌دان‌های فرهیخته هستند و در دانش قضایی از بهترین‌ها محسوب می‌شوند اما نسبت به دانش ورزشی و فوتبال آگاهی چندانی ندارند و به همین دلیل می‌گویم که جرایم مالی و انضباطی مثل محرومیت‌ها گاهی بازدارنده نیست.

کلانی تاکید کرد: فوتبال و ورزش برای دوستی بیشتر است نه برای ایجاد کینه و نفرت. در حالیکه متاسفانه شاهدیم که در کشورمان برعکس عمل می‌کنیم. در حالیکه باید از این فرصت ورزش و فوتبال برای اتحاد، همدلی و دوستی بیشتر جامعه استفاده کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول