اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دفاتر رسانه‌های بین المللی در غزه با هدف پنهان ماندن جرایم رژیم صهیونیستی بمباران شد

ریاست جمهوری ترکیه، شبکه الجزیره و خبرگزاری آسوشیتدپرس، هدف از اقدام رژیم صهیونیستی در بمباران برج الجلاء در غزه که محل استقرار دفاتر خیلی از رسانه‌های بین المللی بود، خاموش کردن صدای رسانه‌های آزاد در افشاگری جنایات رژیم صهیونیستی دانستند.

دفاتر رسانه‌های بین المللی در غزه با هدف  پنهان ماندن جرایم رژیم صهیونیستی بمباران شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش رژیم صهیونیستی امروز شنبه برج الجلاء را که دفاتر شماری از شبکه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی و داخلی در نوار غزه نظیر خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا و کانال تلویزیونی الجزیره بود، بمباران کرد.

در این برج ۱۳ طبقه همچنین تعداد زیادی مطب پزشک، دفاتر حقوقی، دفاتر خدمات اینترنتی و منازل مسکونی وجود داشت که بر اثر حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با خاک یکسان شد.

ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به این اقدام رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل از طریق بمباران دفاتر الجزیره و آسوشیتدپرس در غزه درصدد سرپوش گذاشتن بر جرایمش است.

در بیانیه ریاست جمهوری ترکیه آمده است: ما حملات اسرائیل به نهادهای خبری را محکوم می‌کنیم و آن را حمله به آزادی مطبوعات در جهان برمی‌شمریم.

مدیر اجرایی دفتر خبرگزاری اسوشیتدپرس نیز به الجزیره گفت: از حمله وحشتناک اسرائیل به ساختمانی در غزه که دفتر ما هم در آنجا بود، احساس شوک و هراس داریم.

شبکه الجزیره هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما تخریب دفترمان در غزه را توسط اسرائیل محکوم می‌کنیم و از جامعه بین المللی می‌خواهیم مراقب جان خبرنگاران باشد.

در این بیانیه آمده است: تخریب دفتر الجزیره اقدامی مغایر با همه موازین حقوق بین الملل و تمدن بشری است و ارتش اسرائیل قبل از بمباران برج الجلاء  به ساکنان برج  فقط فرصت کوتاهی برای ترک آنجا داده بود.

الجزیره تاکید کرد: آنچه اسرائیل انجام داد، رفتاری وحشیانه با هدف به خطر انداختن جان خبرنگاران برای جلوگیری از افشاگری آنها از واقعیت‌هاست؛ اما ما به مخاطبانمان وعده می‌دهیم که پوشش خبری و افشای واقعیت‌های تحولات در غزه و اراضی فلسطینی و اسرائیل را ادامه خواهیم داد.

شبکه الجزیره گفت: بمباران برج الجلاء با هدف خاموش کردن رسانه‌های آزاد و پنهان کردن واقعیت‌هاست.

شبکه الجزیره به نقل از مدیر اجرایی کمیته حفاظت از خبرنگاران نیز تاکید کرد: حمله اخیر این تردید را به وجود می‌آورد که اسرائیل عمدا درصدد تعطیلی کار تاسیسات رسانه‌ای است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول