اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

انتخابات ۱۴۰۰ عرصه ورود تمامی جریانات فکری

مهدی چاپاری نوشت: عملکرد ضعیف دولت دوازدهم و بی برنامه‌گی در زمینه اقتصاد خود نیز عامل محرکه دیگری جهت حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای به منظور تغییر سرنوشت خود خواهد بود.

انتخابات ۱۴۰۰ عرصه ورود تمامی جریانات فکری

به گزارش خبرگزاری فارس از خراسان جنوبی، مهدی چاپاری فعال رسانه‌ای در یادداشتی تحت عنوان «انتخابات ۱۴۰۰ عرصه ورود تمامی جریانات فکری» نوشت:

پس از پایان مهلت ۵ روزه ثبت نام از داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری کم کم پروسه برگزاری انتخابات به روزهای حساس و نفس گیر خود می‌رسد، فعالیت جناح های سیاسی گوناگون کشور در مهلت پنج روزه ثبت نام کاندیداها به دقت از سوی صاحب نظران مسائل سیاسی بررسی و تحت نظر قرار گرفت.

اولین نکته که می توان به آن اشاره کرد این است که با تاکید کارشناسان و صاحب نظران تقریباً تمامی جریانات مهم و نیمه مهم سیاسی کشور با معرفی کاندیدا یا حمایت از از کاندیداهای موجود خود را درگیر انتخابات ریاست جمهوری نموده اند.

به نظر می رسد انصراف برخی از چهره‌های سیاسی از کاندیداتوری در انتخابات این دوره فقط و فقط می تواند به علت حضور افرادی تاثیرگذارتر و یا به جهت هماهنگی های درون حزبی باشد. از مدت ها قبل با توجه به شیوع ویروس کرونا و چالش این روزهای کشور در مقابله با این ویروس عده زیادی از صاحب‌نظران اعتقاد به عدم مشارکت بالای مردم در انتخابات خرداد ماه جاری داشتند و حتی معتقد بودند ممکن است به علت ترس از وضعیت سلامت کشور مشارکت مردم در انتخابات حتی به کمتر از میزان مشارکت آنها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ برسد اما به نظر نگارنده با وجود حضور چهره های شاخص از همه جریانات سیاسی کشور حداقل در زمان ثبت نام انتخابات می توان به مشارکت بالای مردم در انتخابات ۱۴۰۰ بسیار امیدوار بود.

کما اینکه عملکرد ضعیف دولت دوازدهم و بی برنامه‌گی در زمینه اقتصاد خود نیز عامل محرکه دیگری جهت حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای به منظور تغییر سرنوشت خود خواهد بود. جامعه ایرانی به خوبی متوجه شده است که از عدم حضور در انتخابات هیچ‌گونه بهره و فایده‌ای نصیب آن‌ها نخواهد شد، چه اینکه اگر در سال هزار و سیصد و نود و دو فقط ۲۹۰ هزار نفر دیگر در انتخابات شرکت می کردند و فقط رای سفید به صندوق رای می انداختند، انتخابات به مرحله دوم کشیده می‌شد و چه بسا قطارحرکت کشور در ریل دیگری قرار می گرفت.

گذشته از این‌ها نحوه آرایش سیاسی جناح های مختلف و چهره هایی که اقدام به ثبت‌نام در انتخابات نمودند نیز خود حکایت از یک انتخابات داغ و رقابتی سخت و نفس گیر دارد. دو جریان اصلی سیاسی کشور یعنی اصولگرایان و اصلاح طلبان هرکدام با چندین کاندیدا به انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ورود کردند که موضوع از این منظر نیز قابل بحث و بررسی می باشد، البته گمانه زنی های زیادی مطرح است.

اول اینکه گروه های سیاسی با تعداد افراد زیاد در انتخابات شرکت کردند تا در صورت رد صلاحیت احتمالی هر یک از آنها دست‌شان در انتخابات خالی نباشد و یک گزینه در جمع نامزدهای نهایی داشته باشند یا اینکه پس از گرم شدن فضای انتخاباتی کشور و شروع تبلیغات انتخابات با نظرسنجی کاندیدایی که بالاترین اقبال را نزد افکار عمومی دارد به عنوان نامزد نهایی معرفی نمایند و آخرین گمانه زنی نیز این است که کاندیدای پوششی برای کاندید اصلی داشته باشند مثل همان بازی‌ای که در انتخابات قبل بین آقای روحانی و جهانگیری اتفاق افتاد، باید منتظر ماند و دید چه افرادی توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت می شوند و به مرحله بعدی انتخابات راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول