اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

از آتن تا برلین؛ برخورد خشن پلیس با تظاهرات‌کنندگان علیه رژیم صهیونیستی +فیلم

رسانه‌ها از حضور معترضان به رژیم صهیونیستی در خیابان‌های شهرهای آتن و برلین و برخورد خشن پلیس با مردم خبر دادند.

از آتن تا برلین؛ برخورد خشن پلیس با تظاهرات‌کنندگان علیه رژیم صهیونیستی +فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها شنبه شب از برخورد خشن پلیس یونان و آلمان با تظاهرات کنندگان حامی فلسطین خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری انگلیسی «رویترز» پلیس آتن برای متفرق ساختن تظاهرات‌کنندگان طرفدار فلسطین که به حملات رژیم اسرائیل به غزه معترض بودند، گاز اشک آور شلیک کرد. پلیس آتن برای دور کردن مردم حتی از خودروهای آبپاش نیز استفاده کرد.

بر اساس این گزارش، صدها نفر با فریاد «آزادی برای فلسطین» و به اهتزاز درآوردن پرچم‌های فلسطین به سمت سفارت رژیم غاصب سرائیل در حالی حرکت کردند که این مکان توسط خودروهای پلیس محاصره شده بود. تظاهرات در پایتخت یونان به دنبال اعتراضات مشابه در شهرهای مختلف جهان پس از چند روز درگیری شدید بین رژیم صهیونیستی و شهروندان‌های فلسطینی درغزه انجام شد.

شبکه خبری «راشاتودی» نیز از برگزاری تظاهراتی مشابه در  شهر «برلین» واقع در آلمان و بد رفتاری پلیس با معترضان خبر داد.

پاریس و لندن نیز شنبه شاهد تظاهراتی مشابه بود. خبرگزاری «رویترز» از برخورد خشن پلیس با معترضان در پاریس خبر داد و نوشت، پلیس در پاریس با شلیک گاز اشک‌آور به سمت تظاهرات‌کنندگان سعی در متفرق کردن آن‌ها کرد. در حالیکه در پاریس این گردهمایی توسط پلیس و به درخواست «جرالد دارمنین» وزیر کشور ممنوع اعلام شد، معترضان  پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند.

شهروندان لندنی نیز روز شنبه در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت حملات ارتش رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زدند.

به نوشته وبگاه  شبکه «اسکای نیوز»، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با تجمع در منطقه «هاید پارک» لندن، «اقدام فوری دولت انگلیس» برای کمک به خاتمه «خشونت بی رحمانه» صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین را خواستار شدند. پس از گذشت ساعاتی، این جمعیت بزرگ از «هاید پارک» به سمت سفارت فلسطین اشغالی در لندن حرکت کرده و شعار «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه (۲۰ اردیبهشت) و پس از پایان مهلت مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد. سازمان دفاع مدنی در غزه  امروز اعلام کرد که از آغاز بمباران‌های اسرائیل، ۱۴۱ نفر از جمله ۳۹ کودک و ۲۲ زن به شهادت رسیدند.

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول