اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

4 نفر از عوامل درگیری دربی به کمیته انضباطی احضار شدند/فرصت 48 ساعته به عوامل اتفاقات بازی اصفهان

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: بدون اغماض با متخلفان، عوامل و تحریک‌کنندگان این اتفاقات مطابق مقررات برخورد خواهیم کرد.

4 نفر از عوامل درگیری دربی به کمیته انضباطی احضار شدند/فرصت 48 ساعته به عوامل اتفاقات بازی اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس، به دنبال دستور صریح رییس فدراسیون مبنی بر برخورد قاطعانه کمیته انضباطی با درگیری‌های اتفاق افتاده در دو بازی حساس لیگ برتر که به اعتبار و وجهه فوتبال در سطح جامعه خدشه وارد کرده و تنش‌های زیادی به وجود آورد، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، رسیدگی به تخلفات رخ داده را آغاز کرد.

ابوالفضل حسن زاده محمدی رییس کمیته انضباطی در این رابطه گفت: با ابراز تاسف از اتفاقات ناپسند و دور از شان جامعه فوتبال در دو بازی لیگ برتر در بازی های سپاهان، پرسپولیس و استقلال، پرسپولیس اعلام می‌کنیم که بدون اغماض با متخلفان، عوامل و تحریک‌کنندگان این اتفاقات مطابق مقررات برخورد خواهیم کرد. با توجه به دستور صریح ریاست محترم فدراسیون، برای حواشی هر دو مسابقه پرونده تشکیل شده است.

رییس کمیته انضباطی تاکید کرد: درباره مسائل مربوط به بازی سپاهان و پرسپولیس از مدیران عامل دو باشگاه دعوت کرده‌ایم. هم‌چنین طبق گزارش نماینده فدراسیون به هفت نفر از بازیکنان و عوامل دو تیم که در تنش و بدرفتاری‌ها نقش داشتند 48ساعت مهلت داده شد تا دفاعیات خود را به کمیته انضباطی ارسال کنند.

حسن زاده محمدی درباره حواشی دربی پایتخت هم ادامه داد: طبق گزارش ناظر و داور مسابقه، درباره پرونده بازی پرسپولیس و استقلال هم چهار نفر با توجه به نقشی که در درگیری‌های زننده فیزیکی داشتند برای ارائه توضیحات دعوت به حضور شده‌اند و باید در جلسه رسیدگی شرکت کنند. پس از بررسی پرونده در اسرع وقت احکام مربوطه درباره هر دو بازی صادر خواهد شد.
رییس کمیته انضباطی در ادامه تاکید کرد: با توجه به دستور ریاست و سیاست مدیریت فدراسیون، بدون شک طبق مقررات برای برخورد قاطعانه و بدون مماشات با متخلفان انضباطی، از حداکثر ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با آنان برای صیانت از انضباط فوتبال استفاده خواهیم کرد و این رویه تا پایان مسابقات لیگ و فصول بعد هم در دستور کار ارکان قضایی فدراسیون خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به این دستور برای برخورد بدون مماشات، از تمام جامعه فوتبال درخواست می‌کنم نهایت همکاری را برای دوری از حاشیه، تنش و هرگونه ناهنجاری انضباطی داشته باشند و به این فضای ملتهب دامن نزنند؛ در غیر این صورت طبق قانون بدون مصلحت اندیشی برخورد قانونی محکم با بی انضباطی‌ها توسط هر فردی در هر جایگاهی صورت می پذیرد. امیدوارم فضای توهین، افترا و بیانیه نویسی اشخاص حقیقی و حقوقی که جایگاه فوتبال را زیر سوال ببرد و فضای هواداری را ملتهب کند به پایان برسد.

رییس کمیته انضباطی در پایان تاکید کرد: درباره فعالیت برخی کانال‌ها و صفحات در شبکه‌های اجتماعی که در حال دامن زدن به فضای توهین و نفرت پراکنی در جامعه فوتبال هستند هم اقدامات موثری با همکاری پلیس فتا و دادسرای جرایم رایانه‌ای در حال انجام است. جا دارد از همین تریبون خطاب به کانون هواداران و تمام عوامل باشگاه‌های فوتبال ایران اعلام کنم تمام فعالیت‌های آنان در فضای مجازی از آنجایی که مشمول قانون بوده در حال رصد است و به محض اثبات نقش آنها در جوسازی و ایجاد حاشیه و بروز تخلف در فضای مجازی و رسانه‌ای، محرومیت‌های سنگین برای خاطیان توسط رکن قضایی در نظر گرفته خواهد شد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول