اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

نیروهای هلال احمر در حفظ و توسعه منابع طبیعی شریک می‌شوند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با امضای تفاهم‌نامه همکاری با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از آمادگی داوطلبان مردمی برای مشارکت در راستای احیا، حفظ، توسعه و بهره‌برداری درست از منابع طبیعی خبرداد.

نیروهای هلال احمر در حفظ و توسعه منابع طبیعی شریک می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم تجلیل از برگزیدگان طرح ملی نهضت سبز ۹ در ۹۹ با حضور نیروهای مردمی جمعیت هلال احمر استان قم در سالن جلسات اداره‌‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم برگزار شد.

در این نشست محمدرضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم و محمد شعاعی مدیرکل اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم به همراه جمعی دیگر از مسئولان و معاونان دو مجموعه حضور داشتند.

«طرح ملی نهضت سبز» با شعار‌های «جوان سالم، جهان سالم می‌سازد» و «درخت برای زندگی» و با همکاری معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم با هدف افزایش مشارکت‌های مردمی در راستای حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از منابع طبیعی دنبال شده است.

پیش از این مراسم، نیروهای مردمی جمعیت هلال احمر استان قم در قالب سه تیم ۹ نفره برادران و یک تیم ۹ نفره خواهران شامل اعضای کانون‌های جوانان دانشجویی و دانش‌آموزی در کارگاه آموزشی کاشت نهال شرکت کردند. سپس این تیم‌ها در قالب یک مسابقه اقدام به کاشت نهال کردند و در پایان با توجه به میزان رعایت اصول فنی کاشت، ارائه کار جمعی، خلاقیت و نوآوری نفرات، 9 نفر از برادران و خواهران به عنوان افراد نمونه انتخاب شدند.

در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری میان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم و جمعیت هلال احمر استان قم توسط مسئولان دو مجموعه امضا شد که از جمله دستاوردهای این تفاهم‌نامه استفاده از نیروی انسانی و  تجهیزات هلال احمر به ویژه بالگرد این مجموعه برای اطفاء حریق خواهد بود.

برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با منابع طبیعی از جمله نهال‌کاری، حفاظت از آب و خاک، مدیریت جامع حوضه آبخیز و اطفای حریق برای داوطلبان جمعیت هلال احمر، تشویق داوطلبان به سمت مشارکت در راستای احیا، حفظ، توسعه و بهره‌برداری درست از منابع طبیعی، ثبت‌نام آن‌ها در سامانه ملی همیاران طبیعت و همچنین برگزاری دوره آموزشی کمک‌های اولیه برای کارشناسان اداره‌کل منابع طبیعی، همیاران طبیعت و نیروهای مردمی این اداره‌کل و همچنین اجرای پویش‌ها و جشنواره‌های فرهنگی از جمله مهم‌ترین نکات مطرح شده در این تفاهم‌نامه است.

همکاری در راستای شناسایی نقاط بحرانی آسیب‌پذیر از نظر تخریب منابع طبیعی، استفاده از امکانات و تجهیزات علمی، پژوهشی، آموزشی و ورزشی به صورت مشترک و برگزاری دوره‌های آموزشی و تورهای بیابان‌گردی و غیره در راستای توانمندسازی داوطلبان جمعیت هلال احمر و تیم‌های امداد از دیگر موارد تفاهم‌نامه به امضا رسیده است. 

در حاشیه این مراسم، محمدرضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر و جوانان داوطلب هلال احمر با دریافت کارت همیار طبیعت، آمادگی خود را برای مشارکت در راستای حفظ، حراست، توسعه و بهره‌برداری مناسب از منابع طبیعی اعلام کردند.   

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول