اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

بررسی آثار جشنواره قلم زرین از نیمه گذشت/ داوری‌ها تا خرداد ادامه دارد

دبیر نوزدهمین دوره جشنواره قلم زرین از پیمودن راه 60 درصدی جشنواره خبر داد و گفت: داوری آثار دوره نوزدهم تا خردادماه ادامه دارد.

بررسی آثار جشنواره قلم زرین از نیمه گذشت/ داوری‌ها تا خرداد ادامه دارد

سهیلا عبدالحسینی، دبیر نوزدهمین دوره جشنواره قلم زرین در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره آثار این دوره از جشنواره اظهار داشت: در بررسی آثار دوره نوزدهم جشنواره قلم زرین ۶۰ درصد مسیر را پیموده‌ایم.

وی در ادامه به آثار بخش داستان بزرگسال اشاره کرد و ابراز داشت: در این بخش بیش از ۲۰۰ اثر مورد بررسی قرار گرفته و در سایر گروه‌ها مثل داستان و شعر کودک و نوجوان و پژوهش هرکدام تعداد کثیری از آثار مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

به گفته دبیر نوزدهمین دوره جشنواره قلم زرین، مشکل ما در جشنواره قلم زرین این است که فهرست آثار منتشره دیر به دست ما رسید؛ چرا که ارگان‌ها و مراکز مرتبط همکاری لازم را با دبیرخانه جشنواره نداشتند. حتی با نامه نگاری و تماس تلفنی به جایی نرسیدیم و دبیر انجمن با مراجعه حضوری برای دریافت آخرین فهرست مراجعه کرد.

عبدالحسینی با بیان اینکه فهرستی از آثار منتشره تا اسفند ۹۹ خریداری و جمع آوری شده توضیح داد: در تکاپو هستیم فهرست آثار در سال ۱۴۰۰ را به دست آوریم و در اختیار داوران قرار دهیم.

وی درباره مجموع آثار در بخش‌های مختلف عنوان کرد: اعلام آمار در همه بخش‌ها به شکل حدودی است. مثلا در بخش داستان کودک و نوجوان بیش از ۱۰۰ اثر وجود دارد که حدود ۷۹ اثر خریداری و یا توسط ناشر و مولف ارسال و بررسی شد. در بخش شعر کودک و نوجوان حدود ۷۰ اثر مورد بررسی قرار گرفت که با فهرست جدید تعداد بیش از این خواهد شد زیرا خرید همچنان ادامه دارد.

عبدالحسینی به بخش پژوهش اشاره کرد و گفت: در بخش پژوهش ادبی به دلیل وجود آثار عمیق پژوهشی تعداد آثار کمتر بود. از این رو بالغ بر ۲۵ اثر برای بررسی و داوری رسیده است. البته باید عنوان کرد که این آثار به لحاظ تعداد اندک هستند ولی هر کدام ۲۰۰ صفحه و بیشتر هستند.

وی در پایان درباره ادامه داوری‌ها گفت: داوری آثار در نوزدهمین دوره جشنواره قلم زرین تا خردادماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول