اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

هشدار پلیس فتا به کاربران در فعال سازی شبکه‌های اجتماعی

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: جهت جلوگیری از دسترسی غیرمجاز افراد سودجو به اکانت کاربران در شبکه‌های اجتماعی، کدهای ارسالی به گوشی خود را تحت هیچ شرایطی به دیگران اعلام یا ارسال نکنید.

هشدار پلیس فتا به کاربران در فعال سازی شبکه‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از شیوه های کلاهبرداری در فضای مجازی دسترسی غیر مجاز به حساب کاربران است، اظهار داشت: دسترسی به کدهای فعال سازی اکانت کاربران، ساده‌ترین روشی است که کلاهبرداران می‌توانند از طریق آن به اهداف مجرمانه خود برسند.

 رئیس پلیس فتا استان بوشهر افزود: کلاهبرداران با شماره‌ تلفن شهروندان در شبکه‌های اجتماعی ثبت‌نام کرده و کد پیامک شده جهت تأیید هویت را نیز با ترفندهای گوناگون از قربانی دریافت می کنند و پس از فعال‌سازی شماره قربانی در شبکه‌های اجتماعی، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ قاسمی بیان کرد: اغلب موارد مجرمان سایبری پس از دسترسی غیرمجاز به اکانت شبکه‌های اجتماعی شهروندان، با ارسال پیامی به دنبال کننده‌ها، از آن‌ها درخواست مبلغی پول به عنوان قرض را دارند و یا اینکه با دسترسی به اطلاعات دیگر مانند عکس، فیلم و ... اقدام به تهدید، اخاذی و هتک حرمت و حیثیت افراد می‌کنند.

این مقام انتظامی برای جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری از کاربران شبکه‌های اجتماعی گفت: به هیچ عنوان گوشی همراه و کد فعال‌سازی اکانت شبکه‌های اجتماعی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید؛ چرا که افراد سودجو با دسترسی به گوشی و اطلاعات شما در کمترین زمان ممکن می‌توانند به هدف مجرمانه خود برسند.

قاسمی به کاربران توصیه کرد: اگر پیامی مبنی بر دریافت کمک مالی از سوی دوستان و آشنایان خود از طریق شبکه‌های اجتماعی دریافت کردید، قبل از هر گونه واریز وجهی از اصالت هویت فرستنده پیام با برقراری تماس تلفنی، اطمینان حاصل ‌کنید.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر یادآور شد: هموطنان می‌توانند‌ آخرین آموزش‌های لازم و هشدارهای سایبری را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  دریافت کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول