اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آخرین جزئیات از تلاش مصر برای آتش‌بس در غزه

یک منبع مطلع به تشریح تحرکاتی که در مصر برای برقراری آتش‎‌بس میان مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر در جریان است، پرداخت.

آخرین جزئیات از تلاش مصر برای آتش‌بس در غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع مطلع در قاهره گفت که مصر برای یک آتش‌بس موقت میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی تلاش می‌کند تا پس از آن یک توافق فراگیر برای آتش‌بس میان طرفین حاصل شود.

این منبع به خبرگزاری «تاس» گفت، توافق آتش‌بس فراگیر باید شامل تعهد به کنترل تحرکات شهرک‌نشینان صهیونیست، توقف مصادره املاک فلسطینی‌ها، کشتار و حملات سازماندهی شده علیه غیرنظامیان فلسطینی باشد.

وی افزود، گروه‌های فلسطینی خواستار اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف یورش به مسجدالاقصی و تضمن آزادی دینی در قدس و توقف شهرک‌سازی هستند.
این منبع آگاه تصریح کرد، تماس‌ها در سطح بین‌المللی، کمیته چهارجانبه صلح و شورای امنیت نیز در این خصوص ادامه دارد و قرار است امروز شورای امنیت جلسه‌ای درباره جنگ غزه داشته باشد.

بر اساس آخرین بیانیه وزارت بهداشت فلسطین، تا کنون ۱۴۵ نفر از جمله دهها زن و کودک در نوار غزه در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

مقاومت فلسطین هم در پاسخ صدها راکت و موشک به سمت شهرهای فلسطین اشغالی از جمله تل‌آویو شلیک کرده است و در سرزمین‌های اشغالی منع آمد و شد برقرار شده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول