اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

باید با شیفت بندی از تجمع کارکنان در محل کار جلوگیری شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان، مزایای دورکاری کارکنان ادارات را تبیین و تشریح کرد.

باید با شیفت بندی از تجمع کارکنان در محل کار جلوگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، نازنین شیبانی تذرجی اظهار داشت: دورکاری، نوعی شیوه کار است که به شاغل اجازه می دهد بدون نیاز به حضور در اداره تکالیف و وظایف حرفه ای خود را به دور از بروکراسی های سنتی با انعطاف پذیری بیشتری انجام دهد که یکی از اصول توسعه آن، فناوری اطلاعات است.

وی با بیان اینکه دورکاری مزایای بسیاری دارد، افزود: در حال حاضر و براساس سیستم موجود کارکنان دولت باید راس ساعت خاصی در محل کار خود حاضر شوند و راس ساعت خاصی نیز به منازل خود بازگردند که این رویه علاوه بر هزینه‌های بالا وقت افراد را نیز هدر می‌دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان عنوان کرد: در زمینه دورکاری باید زیرساخت‌های مناسب را نیز فراهم کرد و دستگاه‌های ارتباطی هوشمند همچون گوشی تلفن هوشمند و لپ‌تا‌پ یا رایانه‌شخصی که به اینترنت متصل باشند، لوازم اولیه دورکاری هستند.

وی تصریح کرد: با وجود شدیدتر شدن شیوع کرونا در کشور اما در بعضی از مشاغل که امکان دورکاری وجود دارد، مدیران تمایل چندانی به دور کاری کارکنان ندارند.

شیبانی تاکید کرد: اجرای طرح دورکاری کارکنان دولت از سوی مدیران به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا الزامی است و مدیران همه دستگاه‌ها ملزم به رعایت این مصوبات هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان به توسعه دولت الکترونیک در دوران شیوع کرونا در کشور و استان اشاره و خاطرنشان کرد: خدمات مرتبط با میز خدمت الکترونیکی در ادارات و دستگاه‌ها در طول ماه‌های اخیر به شدت افزایش یافت و به همت مدیریت فناوری اطلاعات استانداری هرمزگان شاهد تحولی در این زمینه بودیم به طوری که ادارات بسیاری با پیوستن به این میز خدمت الکترونیک، خدمات خود را به صورت غیرحضوری ارائه می‌دهند.

شیبانی عنوان کرد: بستر ویدئو کنفرانس را نیز برای برگزاری جلسات در استان ساماندهی کردیم که با اقدام خوب مخابرات هرمزگان در رساندن فیبر نوری به بسیاری از ادارات و تمامی فرمانداری‌ها، امکان برگزاری جلسات بدون حضور از نزدیک فراهم شد که مدیران دستگاه‌ها بتوانند در هر لحظه از شبانه روز این جلسات را بر بستری امن و آنلاین برقرار کنند.

وی ادامه داد: بهترین کار برای جلوگیری از تجمع کارکنان در یک اتاق در محل کار و در پی آن شیوع کرونا، دورکاری است و کارکنان باید بستری از ارتباطات الکترونیکی را در منزل داشته باشند تا بتوانند در شرایط دورکاری کارهای خود را انجام دهند.

شیبانی خاطرنشان کرد: کارکنان به یک سیستم اطلاعاتی برای اشتراک‌گذاری داده‌ها، یک سیستم اتوماسیون اداری تحت وب برای انجام مکاتبات آنلاین اداری و سیستم مدیریت پروژه‌ها نیاز دارند که به جریان اطلاعاتی بین کارکنان سازمان سرعت بدهد.

وی گفت: یک دستگاه توسط حوزه فناوری استانداری در اختیار مدیران، معاونان ، فرمانداران، بخشداران قرار گرفته است که دورکاری را در بستر الکترونیک پایه ریزی کرده و برای هر مدیر یک سیمکارت و وایفای جیبی کوچک که به لپ تاپ متصل می شود، فراهم شده است که به اتوماسیون اداری متصل می شود و استانداری هرمزگان از استان‌های پیشرو در حوزه  دورکاری به صورت الکترونیکی می باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: توصیه می کنیم که همه دستگاه ها در بستر الکترونیکی باشند .

وی در خصوص بازدهی کارمندان در شرایط دورکاری، بیان داشت: همه چیز بستگی به مدیریت آن سیستم دارد که چه اندازه از کارمندان استفاده می کند و باید استفاده بهینه به نفع دستگاه داشته باشد و با نظارت و مدیریت پرسنل و شیفت بندی آنها از تجمع کارکنان در محل کار جلوگیری شود.

وی افزود: هدف ما در توسعه و ساختن دستگاه‌های اجرایی، سلامتی خود پرسنل است و حفظ سلامتی کل کارمندان استان هرمزگان در اولویت است تا جایی که کرونا سیر نزولی خود را طی کند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول