اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خرید یک میلیون و 300 هزار تن گندم در کشور

دبیر بنیاد ملی گندمکاران از خرید یک میلیون و 300 هزار تن گندم در کشور خبر داد و گفت: میزان برداشت و فروش گندم کاهش محسوس دارد.

خرید یک میلیون و 300 هزار تن گندم در کشور

علی خانمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برداشت گندم در کشور از اسفندماه در استان‌هایی که جزو استانهای برداشت اول بودند آغاز شده است.

دبیر بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به اینکه با این شرایط آب و هوایی و قیمت گندم میزان تحویل و خرید گندم پیش‌بینی شده محقق نخواهد شد، تصریح کرد: اگر بارش مناسب نباشد حتی 9 میلیون تن هم برداشت نخواهد شد و به میزان پیش‌بینی شده خرید نخواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر بحث آب و هوایی موضوع قیمت نیز مطرح است و به همین خاطر تحویل گندم وضعیت مناسبی ندارد، گفت: الان بازار آزاد بالاتر از ۵ هزار تومان است و برای کشاورز صرف ندارد که به دولت گندم بدهد.

خانمحمدی با اشاره به اینکه امسال به خاطر عدم بارندگی برداشت ضعیف است و رشد گندم پایین است و کشاورزان نیز رغبت ندارند با این زحمت گندم را به قیمت تعیین شده بفروشند، اضافه کرد: قیمت گندم در بازار آزاد ۶ یا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان است که صرفه بیشتری دارد.

دبیر بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به اینکه وضعیت به وجود آمده حداقل در برداشت و فروش به کاهش 30 درصدی منجر شده است، گفت: در این وضعیت گندم دیم اصلا قابل برداشت نیست و گندم آبی نیز بسیار ضعیف است.

وی تصریح کرد: طبق بازدید از استان‌های مختلف تولید و همچنین برداشت گندم ضعیف است و آن میزان خرید تخمین زده شده محقق نخواهد شد.

دبیر بنیاد ملی گندمکاران درباره آخرین میزان گندم خریداری شده در کشور نیز گفت: از نخستین روز خرید تاکنون یک میلیون و ۳۶۳ هزار تن گندم خریداری شده است.

مدیر فنی و سرپرست کمیته خرید گندم شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان هم گفت: هماهنگی‌های لازم برای خرید گندم در استان انجام و نسبت به گندزایی و ضدعفونی سیلوها اقدام شده است.

ستار رحمنی با اشاره به اینکه خرید گندم در استان از اواخر خردادماه آغاز خواهد شد، اضافه کرد: برای همین امر ۳۵ مرکز پیش‌بینی شده است که البته بسته به نیاز استان امکان افزایش مراکز نیز وجود دارد.

گفتنی است، به دلیل کاهش بارندگی تولید گندم سال زراعی جاری ۲۸۰ هزا تن برآورد شده که بر این اساس میزان خرید ۲۳۰ هزار تن خواهد بود.

انتهای پیام/73005/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول