اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دهها هزار نفر در اروپا در حمایت از فلسطینیان راهپیمایی کردند+عکس

دهها هزار نفر از مردم در سراسر اروپا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تظاهرات برپا کردند که در برخی شهرها با ورود نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد.

دهها هزار نفر در اروپا در حمایت از فلسطینیان راهپیمایی کردند+عکس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حمایت از مردم فلسطین در برابر تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی در شهرهای اروپا روز گذشته از پاریس، مادرید و لاهه آغاز شد و در دیگر شهرهای اروپایی گسترش یافت.

رسانه‌های غربی گزارش کردند که حدود سه هزار نفر بعدازظهر روز گذشته (شنبه) در میدان «لابرتین» بروکسل پایتخت بلژیک برای بزرگداشت «یوم النکبة» (فاجعه اشغال فلسطین) تجمع کردند و تجاوزات اخیر صهیونیست‌ها در قدس اشغالی علیه فلسطینیان را محکوم کردند.

طبق این گزارش، تظاهرات در بلژیک توسط «انجمن فلسطینیان بلژیک» (ABP)، مجمع دموکراتیک فلسطین در اروپا و دیگر انجمن‌های حامی فلسطینیان سازماندهی شده بود و آن طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد در آرامش کامل برگزار شد.

طبق این گزارش، مردم در حالی در راهپیمایی دفاع از حقوق فلسطینیان در بروکسل مشارکت کردند که در جریان راهپیمایی بارندگی شدیدی به وقوع پیوست.

تصاویر و کلیپ‌های ویدئویی که از این راهپیمایی در فضای مجازی قرار گرفته، معترضان را در حال اعتراض به آواره کردن فلسطینیان از خانه‌هایشان در کرانه باختری و قدس شرقی نشان می‌دهد.

تنش در پاریس

علی‌رغم آن که راهپیمایی حمایت از مردم فلسطین در بلژیک به صورت آرام برگزار شد، تظاهرات علیه قساوت‌های رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی در پاریس به درگیری منجر شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که علی‌رغم ممنوعیت‌های تحمیلی دولت پاریس برای برگزاری راهپیمایی در حمایت از مردم فلسطین، چندین هزار نفر از مردم فرانسه روز شنبه در حمایت از فلسطینیان در سراسر این کشور اروپایی از جمله پاریس راهپیمایی کردند.

طبق این گزارش، در جریان راهپیمایی مردم فرانسه در پاریس، نیروهای امنیتی برای پراکنده کردن جمعیت به زور متوسل شدند و درگیری‌هایی میان نیروهای امنیتی و معترضان به وجود آمد و دست‌کم ۴۴ نفر بازداشت شدند.

تصاویر منتشر شده، نیروهای امنیتی را در خیابان‌های پاریس نشان می‌دهد که در حال پاشیدن آب با فشار بسیار قوی به سمت معترضان هستند تا مانع از راهپیمایی آن‌ها شوند.

معترضان با به دست‌ گرفتن پلاکاردهایی در حمایت از مردم فلسطین شعار می‌دادند: «فلسطین را آزاد کنید»، «قاتلان اسرائیلی»، «اسرائیل را متوقف کنید، فلسطین برای شما نیست».

بر روی پلاکاردهایی که معترضان با خود حمل می‌کردند نوشته شده بود: «زنده باد فلسطین، فلسطین پیروز خواهد شد».

رسانه‌های فرانسه گزارش کردند که حدود ۲۲ هزار نفر روز گذشته در حمایت از مردم فلسطین در ۶۰ راهپیمایی جداگانه در سراسر فرانسه مشارکت کردند و این شامل راهپیمایی دو هزار و ۵۰۰ الی سه هزار و ۵۰۰ نفری در پاریس علی‌رغم وجود ممنوعیت‌های تحمیلی می‌شود.

اسپانیا

در اسپانیا نیز حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر روز گذشته در آرامش در حمایت از مظلومیت مردم فلسطین راهپیمایی برگزار کردند و شعار می‌دادند: «این جنگ نیست، نسل کشی است» و نوشته‌هایی را به دست گرفته بودند که بر روی برخی از آن‌ها نوشته شده بود: «سکوت بعضی‌ها رنج دیگر‌ان است» و «بیت‌المقدس، پایتخت ابدی فلسطین».

یکی از معترضانی که در راهپیمایی مادرید حضور پیدا کرده بود، گفت: «ما از مقام‌های اسپانیا و اروپا می‌خواهیم که با اسرائیل همکاری نداشته باشند زیرا آن‌ها با سکوت خود در حال همکاری با اسرائیل در خشونت‌های خارومیانه هستند».

آلمان و سوئیس

هزاران نفر نیز روز گذشته در برلین و دیگر شهرهای آلمان و همچنین سوئیس در حمایت از مردم فلسطین راهپیمایی برگزار کردند و آن طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد حدود سه هزار و ۵۰۰ نیروی امنیتی نیز در خیابان‌های برلین آلمان مستقر شده بودند و پس از گذشت نیم ساعت از برگزاری راهپیمایی، دستور متفرق شدن جمعیت به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا را صادر کردند که در نتیجه آن نیروهای پلیس با معترضان درگیر شدند و تعدادی نیز بازداشت شدند.

در سوئیس نیز حدود ۳۰۰ نفر روز شنبه در حمایت از مردم فلسطین راهپیمایی کردند و ۲۰۰ نفر نیز در بازل و دیگر شهرهای سوئیس در دفاع از مردم فلسطین راهپیمایی برگزار کردند. در شهر «کالوین»، معترضان با محکوم کردن سیاست‌های صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان، رژیم صهیونیستی را قاتل و مجرم خطاب قرار دادند.

هلند

در لاهه هلند نیز صدها نفر با حمل پرچم‌های فلسطینیان شعارهایی را علیه قساوت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان سردادند و در دیگر شهرهای هلند نیز تظاهرات‌های مشابهی به صورت آرام برگزار شد.

آتن

خبرگزاری رویترز نیز گزارش کردند که راهپیمایی‌های مشابهی در حمایت از مردم فلسطین در شهرهای آتن برگزار شده است که پلیس این شهر برای متفرق ساختن تظاهرات‌کنندگان طرفدار فلسطین که به حملات رژیم اسرائیل به غزه معترض بودند، گاز اشک آور شلیک کرد. پلیس آتن برای دور کردن مردم حتی از خودروهای آبپاش نیز استفاده کرد.

بر اساس این گزارش، صدها نفر با فریاد «آزادی برای فلسطین» و به اهتزاز درآوردن پرچم‌های فلسطین به سمت سفارت رژیم غاصب سرائیل در حالی حرکت کردند که این مکان توسط خودروهای پلیس محاصره شده بود. تظاهرات در پایتخت یونان به دنبال اعتراضات مشابه در شهرهای مختلف جهان پس از چند روز درگیری شدید بین رژیم صهیونیستی و شهروندان‌های فلسطینی درغزه انجام شد.

لندن

ساکنان شهرهای انگلیس از جمله لندن نیز همچون بسیاری از ساکنان کشورهای اروپایی در حمایت از مردم فلسطین راهپیمایی برگزار کردند و آن طور که شبکه «اسکای نیوز» گزارش کرده است، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با تجمع در منطقه «هاید پارک» لندن، «اقدام فوری دولت انگلیس» برای کمک به خاتمه «خشونت بی رحمانه» صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین را خواستار شدند. پس از گذشت ساعاتی، این جمعیت بزرگ از «هاید پارک» به سمت سفارت فلسطین اشغالی در لندن حرکت کرده و شعار «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه (۲۰ اردیبهشت) و پس از پایان مهلت مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد. سازمان دفاع مدنی در غزه  امروز اعلام کرد که از آغاز بمباران‌های اسرائیل، ۱۴۱ نفر از جمله ۳۹ کودک و ۲۲ زن به شهادت رسیدند.

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول