اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بیش از ۳۷ هزارمتر مربع از زمین‌های روستای زرنان آزاد سازی شد/ خطر کمبود منابع آبی در کشت تابستانه کشاورزان

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان قدس با بیان اینکه ۳۷ هزار و ۳۰۰ مترمربع از اراضی روستای زرنان با اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ آزادسازی شد گفت: باتوجه به کمبود منابع آبی لازم است کشاورزان در کشت تابستانه مدیریت کرده تا با مشکل مواجه نشوند.

بیش از ۳۷ هزارمتر مربع از زمین‌های روستای زرنان آزاد سازی شد/ خطر کمبود منابع آبی در کشت تابستانه کشاورزان

بهروز سلگی مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان قدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرقدس اظهار کرد: در راستای  مبارزه با تغییر کاربری غیرمجاز در سطح شهرستان، تعداد ۶۳ مورد از تبصره ۲ ماده ۱۰ ، شامل بنا، آلاچیق و دیوارکشی شناسایی شد. 

وی با بیان اینکه تکریم مردم در اولویت امور قرار داشته و پیش از اقدام قضایی، مکاتبات رسمی جهت تذکر و مهلتی به متخلفان ارائه می‌شود، گفت: با دریافت دستور از دادستانی و با مشارکت کلانتری ۱۳، نماینده‌ دادستانی، ناظر بخشداری و همکاری شهرداری قدس مساحتی حدود ۱ هزار و ۱۹۸ متر مربع در روستای زرنان قلع‌وقمع شد. 

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان قدس در ادامه افزود: به موجب این امر ۳۷ هزار و ۳۰۰ متر از اراضی کشاورزی آزادسازی شد. 

وی بیان داشت: همچنین دو حکم قضایی که از طریق دادگستری شکایتی صورت گرفته بود پس از طی مراحل قانونی و با دریافت حکم قطعی در منطقه زرنان اجرا شد. 

سلگی ضمن هشدار به سوداگران زمین گفت: خریداران برای خرید زمین حتما از جهاد کشاورزی سابقه آن را پیگیری کنند و این اداره با تفکیک زمین به‌هر صورت و تغییر کاربری غیرمجاز برخورد می‌کند. 

خطر کم آبی برای کشاورزان  

وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هکتار زمین زیرکشت زراعی در شهرستان بوده که کشت دوم نیز در این زمین‌ها انجام می‌شود، ابراز کرد: حدود ۱۵۰ هکتار از این اراضی از منابع آب سطحی و حدود ۲۰۰ هکتار از آب چاه استفاده می‌کنند.

 مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان قدس تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال جاری با منابع آبی محدودی مواجه خواهیم شد، کشاورزان برای کشت تابستانه مدیریت کرده تا با مشکل مواجه نشوند و در این خصوص پیشنهاد کشت دانه سورگوم به کشاورزان داده شده است. 

انتهای پیام/ ۶۷۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول