اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

محسن هاشمی: با مقامات بالایی هیات نظارت بر انتخابات رایزنی می‌کنم

رئیس شورای شهر تهران از انجام رایزنی با مقامات بالای هیات نظارت بر انتخابات جهت تأیید صلاحیت همه اعضای شورای شهر که در انتخابات شورای شهر ششم کاندیدا شده‌اند، خبر داد.

محسن هاشمی: با مقامات بالایی هیات نظارت بر انتخابات رایزنی می‌کنم

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره موضوع رد صلاحیت شورای شهری‌ها برای انتخابات شورای ششم گفت: 5 نفر از اعضای شورای شهر فعلی هنوز برای شورای ششم تأیید صلاحیت نشده‌اند و پیگیری با هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات ادامه داشته در این زمینه با آنها مذاکره می‌کنم.

وی افزود: امیدوارم برای سایر شهرها چنین شرایطی فراهم شود و شورای پنجم در راستای منویات رهبری در حوزه فضای سبز، باغات، جلوگیری از شهرفروشی و شفافیت به نظرم کارنامه خوبی داشته است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: به نظرم نباید بدون دلیل با بندهایی که اعضای شورای شهر فعلی با آن تطابق ندارند رد صلاحیت کرد و من برای پیگیری این مسأله حتی تا مقامات بالای هیأت نظارت خواهم رفت.البته اکنون 7 نفر از اعضای شورا تأیید صلاحیت شده‌اند.

هاشمی در مورد واکسیناسیون تاکسیرانان گفت:‌این بحث ملی است و باید طرح ملی برای واکسیناسیون تاکسیرانان ارائه شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر دو روش در کشورها برای انجام واکسیناسیون در نظر گرفته شده یکی از طریق اقشار خاص و دیگری بر اساس سن که در کشور ما نیز به همین صورت است البته برخی از کشورها فقط بر اساس سن واکسن اختصاص می‌دهند.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در حوزه تاکسی‌ها نابسامانی‌ها وجود دارد هم تاکسی اینترنتی داریم و هم شخصی و از 300 هزار تاکسی بیش از 200 هزار مورد از آن غیررسمی است.

طرح که شورای شهری ها از آن واهمه داشتند از دستور خارج شد

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران  هم در مورد واکسیناسیون رانندگان تاکسی گفت: حدود 200 راننده تاکسی فقط در تهران به دلیل کرونا جان خود را از دست داده‌اند و نباید هر روز شاهد باشیم که تعداد زیادی راننده تاکسی قربانی کرونا می‌شوند.

وی گفت: طرحی برای واکسیناسیون کارکنان شهرداری لحاظ شده بود که دوستان امضا کردند اما به دلیل برخی واهمه ها این طرح از دستور خارج شد که واکسیناسیون رانندگان حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی رانان در این طرح بود.

این عضو شورای شهر تهران گفت: در این طرح نوشته شده بود کسانی که در معرض خطر هستند، زودتر واکسینه شوند. شهرداری تهران اگر می‌تواند از طریق وزارت بهداشت موضوع را پیگیری کند در غیر این صورت این طرح دوباره باید به صحن بیاید و اشکالات آن رفع شود.

استفاده از بودجه مربوط به افزایش حقوق کارگران برای رفع کسری بودجه

همچنین افشین حبیب زاده، نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در صحن امروز شورای شهر گفت: برای هم ترازی حقوق کارگران شرکت معبربان و سدبان ۱۰۰ میلیارد تومان تصویب کردیم و باید حقوق افرادی که در همان مقطع قرار دارند افزایش یابد اما دوستان این شرکت ۴۰ میلیارد از این مبلغ را برای کسری بودجه خودشان استفاده کرده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل افزود: این ۱۰۰ میلیارد صرفاً برای هم ترازی حقوق کارگران است و نباید مدیرعامل شرکت سدبان این رقم را برای کسری بودجه خود استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص کارگران شرکت خودرو سرویس نیز اجرای طرح سهند مشکلاتی برای این افراد ایجاد کرده است. متأسفانه علیرغم قول‌های داده شده مبنی بر عدم اجرای این طرح، اما از اول فروردین به اجرای این طرح سرعت داده شده و شاهد کاهش حقوق این افراد هستیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول