اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

واگذاری ملک شهرداری به نظام پزشکی/ بررسی فعالیت شرکت های دانش بنیان در شورا

طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد لایه فعالیت‌های دانش‌بنیان و نوآورانه در پایتخت و فروش ملک شهرداری به سازمان نظام پزشکی در صحن شورا به تصویب رسید.

واگذاری ملک شهرداری به نظام پزشکی/ بررسی فعالیت شرکت های دانش بنیان در شورا

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،‌ در صحن امروز شورای شهر تهران موضوعات مختلفی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت یکی از این مباحث لایحه فروش و تصویب معامله ملکی در شهرداری بود که اعضای شورا نظرات‌شان را در این زمینه مطرح کردند و در نهایت لایحه فروش و واگذاری ملک مورد نظر به سازمان نظام پزشکی با 17 رأی موافق به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

پس از این موضوع طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد لایه فعالیت‌های دانش‌بنیان در پایتخت مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و زهرانژادبهرام در این زمینه گفت: ما با سطح تازه‌ای از فعالیت‌های دانش‌بنیان مواجه هستیم مدیریت شهری باید به یک جمع‌بندی برای تهیه دستورالعمل‌ها و حفظ ساختار شهری داشته باشد چرا که فعالیت استارت‌آپ‌ها با رویکرد دانش‌محورانه شکل می‌گیرد و تمایل دانش‌آموختگان و سرمایه‌گذاران در سطح شهرها بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع در طرح تفصیلی چندان مورد توجه قرار نگرفته است گفت:‌در طرح تفصیلی ضابطه‌ای در این راستا وجود ندارد و ما با تعداد زیادی از این مؤسسات دانش‌بنیان مواجه هستیم و فعالیت این مؤسسات در بافت مسکونی باعث شده دانشگاه‌ها به سمت بستر مسکونی روند و کیفیت زندگی در این بخش‌ها را تحت تأثیر قرار دهند.

میرلوحی در موافقت با این طرح گفت: در گذشته تا محدوده ۱۲۰ کیلومتری امکان استقرار واحدهای تولیدی نبود اما فعالیت‌های این چنینی این مشکلات را نداشته است.

وی ادامه داد: در دنیا یک انقلابی در کسب و کار در حال رخ دادن است و شهر تهران به دلیل بی سامانی در این حوزه دچار مشکل شده است درحالیکه با روی کار آمدن این استارت آپها شهرهای جدیدی با ظرفیت‌های فراوان ایجاد می‌شود.

وی افزود: یک سوم برنامه سوم شهر تهران مربوط به شهر هوشمند است، در ۲۲ منطقه تهران از حیث تقسیم کار تفاوتی ندارند و اگر بتوانیم میان دانشگاه‌ها و محلات و مناطق و کسب و کار نقطه طلاقی پیدا کنیم موفق می‌شویم.

سالاری هم اظهار داشت: دانش بینان ها تعریف جامعی ندارد و ممکن است باعث مزاحمت سکونت گاه‌ها شود و با نظام پهنه بندی تفصیلی می‌تواند مغایرت شود از نظر من عرصه فعالیت دانش بنیان در پهنه S باشد. و طرحی که در کمیسیون ارائه شده است در رابطه با همین دغدغه هاست.

وی افزود: کمیسیون می‌گوید براساس تکلیف شورای عالی شهرسازی دستورالعمل تهیه کند.

سرانجام این طرح با رأی مثبت اکثر اعضای شورا به تصویب رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول