اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

آپارتاید دیجیتال صهیونیست‌ها/ شبکه‌های اجتماعی به‌خط شده‌اند

به دنبال افشاگری گسترده جهانیان در مورد جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و محله شیخ جراح، شبکه های اجتماعی آمریکایی برای سانسور محتوای مردمی منتشر شده تلاش می کنند.

آپارتاید دیجیتال صهیونیست‌ها/ شبکه‌های اجتماعی به‌خط شده‌اند

گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس؛ در شرایطی که جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین همچنان ادامه دارد، مقامات این رژیم به فیس بوک، تیک تاک، اینستاگرام و غیره فشار می آورند تا روایت فلسطینی ها از این رویدادها را سانسور کرده و در معرض دید مخاطبان قرار ندهند. در این بین فیس بوک تخلفی خلاقانه را به منظور افزایش محبوبیت رژیم صهیونیستی انجام داده است.

از لایک زدن صفحه حامی صهیونیست ها بدون اطلاع کاربران تا حذف محتواها

فیس بوک که یکی از پرکاربرترین شبکه های اجتماعی جهان محسوب می شود، برای حمایت از رژیم صهیونیستی صفحه ای به نام گروه دعا برای اورشلیم راه اندازی کرده است. این صفحه به طور مرتب در فیس بوک و نیز توئیتر تبلیغ می شود و تلاش شده تا به یک روند یا ترند غالب در شبکه های اجتماعی مبدل شود.

 

صفحه یادشده میلیون ها لایک دریافت کرده و مشخص نیست این لایک ها توسط بات های مجازی انجام می شود یا واقعی هستند. همچنین به نظر می رسد تبلیغ و بازنشر خودکار مکرر مطالب این صفحه در دیده شدن آن موثر بوده است. برخی کاربران افشا کرده اند که فیس بوک به طور خودکار برای این صفحه لایک هایی را در نظر می گیرد و کاربران باید با گزارش کردن این تخلف با آن مقابله کنند.

برخی کاربران نیز اذعان کرده اند فیس بوک بدون اطلاع آنها و از طرف آنها صفحه یادشده را لایک زده است که این کار تخلفی آشکار محسوب می شود. بسیاری از این افراد نسبت به این اقدام گستاخانه فیس بوک اعتراض کرده اند.

 

در این صفحه مطالبی عمدتا جعلی یا اغراق شده در مورد خشونت فلسطینی ها منتشر شده و آنان به ترساندن صهیونیست ها و علاقه به کشتار این افراد متهم شده اند. گردانندگان این صفحه همچنین خواستار دریافت کمک مالی برای کمک به صهیونیست ها در جهت دفاع از خود شده اند.

در عین حال هزاران کاربر فیس بوک و اینستگرام تصریح کرده اند که مطالب ارسالی آنها در حمایت از فلسطینی ها و در جهت بازتاب خشونت های صهیونیست ها بر علیه ساکنان محله شیخ جراح بدون هیچ توصیحی از اینستاگرام حذف شده اند. بنابراین تردیدی وجود ندارد که فشار دولت صهیونیستی بر فیس بوک و زیرمجموعه های آن برای عدم انعکاس ظلم به فلسطینی ها به نتیجه رسیده است.

برگزاری جلسه با فیس بوک و تیک تاک

صهیونیست ها برای تحت فشار قراردادن فیس بوک و تیک تاک جلسه هایی مجازی را با حضور برخی مسئولان این دو شرکت و نیز بنی گانتز وزیر دفاع رژیم صهیونیستی برگزار کرده اند. در این جلسه وزیر دفاع رژیم صهیونیستی مدعی شده اطلاعات دروغینی در مورد این رژیم و اقدامات آن بر علیه فلسطینی ها در شبکه های اجتماعی مذکور منتشر می شود! این در حالی است که انتشار مکرر تصاویر شهدا و زخمی شدگان حملات رژیم آپارتاید به نوار غزه پس از بمباران های هوایی و حملات موشکی جهانیان را به شدت متاثر و بر علیه صهیونیست ها برانگیخته کرده است.

اندی استون سخنگوی فیس بوک در واکنش به این رویدادها از حذف محتواهایی خبر داده که استانداردهای این شبکه اجتماعی را نقض می کنند. وی مدعی شده که نفرت پراکنی و تشویق خشونت جایی در فیس بوک ندارد و این شبکه اجتماعی حامی گفتگو است.

در عین حال فیس بوک به طور مرتب هر مطلبی در حمایت از فعالان سیاسی و شهروندان فلسطینی را حذف می کند و هر محتوایی در ارتباط با قدس را نیز به سرعت سانسور می کند.

کتی رزبوروگ سخنگوی توئیتر نیز مدعی شده که این شبکه اجتماعی هشیارانه پست های ناقض قوانین مربوط به نفرت پراکنی را حذف می کند. در عین حال کاربران به طعنه می گویند این هشیاری تنها مربوط به حذف پست هایی است که افشاگر خشونت های صهیونیست ها هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول