اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

واکنش وزیر بهداشت به اخبار فروش واکسن در بازار سیاه/ تکمیل واکسیناسیون گروه‌های پرخطر تا اواخر خرداد

وزیر بهداشت به برخی اخبار درباره فروش واکسن کرونا در بازار سیاه واکنش نشان داد و گفت: همکاران ما در نظام سلامت امانت‌دار در حفظ بیت‌المال هستند.

واکنش وزیر بهداشت به اخبار فروش واکسن در بازار سیاه/ تکمیل واکسیناسیون گروه‌های پرخطر تا اواخر خرداد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس سعید نمکی وزیر بهداشت در ارتباط زنده تلویزیونی، ضمن  تشکر از مردم برای رعایت پروتکل‌ها در شب‌های قدر و نماز عید فطر اظهار داشت: از روحانیت اهل تسنن در استان‌های سنی نشین قدردانی می‌کنم که در عید فطر پروتکل‌ها را رعایت کردند.

وی گفت: یکی از سهمگین‌ترین امواج اپیدمی را با لطف خدا و تلاش شبانه‌روزی همکاران پشت سر گذاشتیم و کشوری نبود که در طول اپیدمی کرونای انگلیسی مشکل کمبود تخت بیمارستانی نداشته باشد و منحنی شیوع این بیماری سر به فرود آورده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: به همه استان‌ها اعلام شد که بیمار غیراورژانسی بستری نکنند، حدود 66 اکسیژن‌ساز در دو هفته به سراسر کشور ارسال شد، کلین: های سرپایی احداث شد و بستری موقف راه‌اندازی شد به طوری که 150 هزار بیمار با بستری موقت داروی ضد ویروس دریافت کردند که این موضوع باعث شد با کمبود تخت بیمارستانی مواجه نشویم چون ما 140 هزار تخت بیمارستانی داریم.

نمکی گفت: خداوند کمک کرد وعده ما که گفتیم هیچ بیماری پشت در بیمارستان نمی‌ماند محقق شود و امروز در همه استان‌ها شاهد مهار بیماری به طور گسترده هستیم و البته در برخی استان‌ها منحنی با شیب کمتری رو به نزول است.

وی عنوان کرد: در نقشه رنگبندی 31 فروردین سراسر کشور آتشین بود و امروز کار گسترده تیمی باعث شد 301 شهر قرمز به 3 شهر تقلیل دهد که دستاورد بسیار بی بدیلی است.

وی افزود: واکسیناسیون برای همه گروه‌ها طبق سند ملی دنبال می‌شود و مردم بدون اطلاعیه ما و فراخوان ما مراجعه حضوری نداشته باشند و افرادی که پرونده سلامت ندارند اعلام می‌شود که چگونه ثبت نام کنند، در مرحله دوم واکسیناسیون هشتاد ساله‌ها انجام شد یک محموله واکسن شب گذشته به کشور رسید و محموله سنگین دیگری نیز به دست ما خواهد رسید.

نمکی با بیان اینکه گروه هدف (افراد 60 سال به بالا، بیماران خاص و ...)  تا اواخر خرداد و اوایل تیرماه واکسینه می شوند توضیح داد: برخی به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند و خروج واکسن از چرخه توزیع کذب محض است و در سامانه ما مشخص می‌شود که در کدام مناطق چقدر واکسن تزریق شده و با کد ملی مشخص می‌شود که کدام افراد واکسن زده‌اند، همکاران ما در نظام سلامت امانت دار در حفظ بیت‌المل هستند. 162هزار دوز واکسن طی 24 ساعت گذشته تزریق شد که رکورد محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول