اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سوریه برای ارائه «هر کمکی» به مقاومت فلسطین اعلام آمادگی کرد

وزیر خارجه سوریه امروز با اشاره به اینکه مسئله فلسطین یک مسئله اصلی و محوری است، بر آمادگی کشورش برای کمک به ملت فلسطین تأکید کرد.

سوریه برای ارائه «هر کمکی» به مقاومت فلسطین اعلام آمادگی کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از دولت نجات ملی در یمن و جریان صدر در عراق و اعلام آمادگی آنان برای کمک به فلسطین، سوریه سومین طرفی است که از آمادگی خود برای کمک به فلسطین در مقابل جنگ رژیم صهیونیستی سخن گفت.

«فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه امروز یکشنبه میزبان «أنور عبدالهادی» مدیر کل دایره سیاسی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) بود. در این دیدار حوادث اخیر فلسطین بررسی شد و المقداد تأکید کرد که سوریه آماده ارائه هر گونه کمک درخواستی به فلسطین است.

او ایستادگی ملت فلسطین در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی را معجزه خواند و گفت: «رویارویی و مقابله با جنگ‌افزارهای نظامی اسرائیل و مورد حمایت آمریکا یک معجزه است.»

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، المقداد افزود که «ما آماده ارائه هر چیز درخواستی به فلسطین هستیم چرا که فلسطین مسئله نخست و اصلی ماست».

وزیر خارجه سوریه همچنین پایداری ملت فلسطین را ستود و تأکید کرد که سوریه از هیچ تلاشی برای ایستادگی در کنار ملت فلسطین در مبارزات مشروع و ملی این ملت با رژیم صهیونیستی هرگز دریغ نخواهد کرد.

او تصریح کرد که این مبارزه چهره واقعی سازشکاران و تسلیم‌شوندگان در برابر اسرائیل و مدعیان آزادی و حقوق ملت‌ها را آشکار کرد.

وزیر خارجه سوریه همچنین گفت: «روزی خواهد آمد که با هم پیروز خواهیم شد زیرا ما در سوریه با تروریسم تحت حمایت اسرائیل مواجه هستیم و شما نیز با تروریسم اسرائیلی روبرو هستید؛ ما در یک سنگر واحد و یک ملت واحد هستیم.»

اوضاع در فلسطین اشغالی از نزدیک به یک هفته پیش تا امروز بسیار بحرانی و پرتنش است. ماجرا از آنجا تشدید شد که نظامیان صهیونیست از صبح روز (۱۰ می)، مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند و ضمن محاصره آن، با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز‌‌ اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را هدف قرار دادند.

علاوه بر آن در مناطق مختلف کرانه باختری نیز، نظامیان و شهرک‌نشنیان صهیونیست با فلسطینیانی که در اعتراض به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله الشیخ جراح و اخراج فلسطینی‌ها از آن به خیابان آمده بودند نیز درگیر شدند.

در پاسخ به این جنایات، نیروهای مقاومت فلسطین وارد عمل شدند.اراضی اشغالی از جمله قدس، عسقلان، تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه از عصر روز تجاوز به مسجدالاقصی و پس از هشدار گروه‌های مقاومت فلسطین تا این لحظه شاهد حملات راکتی و موشکی گسترده مقاومت است. ارتش صهیونیست نیز شماری از نیروهای ذخیره خود را فراخوانده و در حال بمباران کور مناطق مسکونی نوار غزه است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول