اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تصویب کلیات طرح نحوه برگزاری تجمعات در کمیسیون شوراهای مجلس

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس از تصویب کلیات طرح نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها در جلسه عصر امروز (یکشنبه) این کمیسیون خبر داد.

تصویب کلیات طرح نحوه برگزاری تجمعات در کمیسیون شوراهای مجلس

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه 26اردیبهشت) این کمیسیون اظهار داشت: در ا ین نشست طرح نحوه تشکیل تجمعات و برگزاری راهپیمایی‌ها در کمیسیون شوراها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بعد از تبادل‌نظر اعضای این کمیسیون در نهایت کلیات این طرح به تصویب رسید و قرار شد کمیته این موضوع جزئیات آن را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

وی افزود: در این نشست نمایندگان وزارت کشور و نهادهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی نظرات خود را درباره طرح نحوه تشکیل تجمعات و برگزاری راهپیمایی‌ها ارائه کردند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: همواره برای صدور مجوزهای برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها روال اینگونه بوده که بایستی از قبل مجوز آن صادر شود و اگر افرادی بنای تشکیل تجمعاتی دارند صرفاً فرمانداری‌ها از طریق شورای تأمین مجاز به بررسی تشکیل این تجمعات هستند و در صورتیکه آن تجمع مخل امنیت باشد بایستی از برگزاری تجمعات یا راهپیمایی‌ها جلوگیری شود.

جوکار خاطرنشان کرد: در اصل 27 قانون اساسی برگزاری اجتماعات آزاد اعلام شده مگر اینکه مخل امنیت باشد این در حالی است که برخی از دستگاه‌ها درک مشترکی از این موضوع ندارند. 

وی در پایان گفت: کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها می‌کوشد با تصویب این قانون، دستگاه‌های مسئول را به درک مشترکی از صدور مجوز برای برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها برساند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول