اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

راه‌اندازی اولین سایت 5G در اصفهان/ افزایش ظرفیت اینترنت در سطح استان

مدیر مخابرات منطقه اصفهان گفت: اولین سایت 5G در اصفهان نصب و راه‌اندازی شده است و در اولین فرصت مراسم افتتاح آن انجام می‌شود.

راه‌اندازی اولین سایت 5G در اصفهان/ افزایش ظرفیت اینترنت در سطح استان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اسماعیل قربانی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: این جلسه به مناسبت روز ارتباط برگزار شده است؛ در این مدت ارتباطات توانسته به مدیریت بیماری فراگیر کمک کند و نشان داده ظرفیت‌های حوزه ict و فضای دیجیتال می‌تواند بسیاری از مشکلات و موانعی که بر سر راه مدیریت وجود دارد را از بین ببرد.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان ادامه داد: اگر بسترهای فناوری و ارتباطات نبود شاید امکان ارائه آموزش مجازی نبود و آموزش به طور کامل در این مدت تعطیل می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از فعالیت‌ها بدون نیاز به حضور در نهادها به واسطه زیرساخت‌ها انجام شد؛ بسیاری از نیازهای روزمره مردم به‌واسطه زیرساخت‌ها رفع شد و نشان داد شد تا چه حد ظرفیت وجود دارد و کمک‌کننده مدیریت بهینه جامعه و هزینه‌ها می‌شود.

قربانی گفت: شعار امسال اتحایه جهانی ارتباطات تسریع تحول در دوران‌های چالش برانگیز؛ یعنی یک هم‌افزایی چندوجهی از جمله نیازهای حاکمیت، مردم و قابلیت‌های این حوزه برای بهبود شرایط به هم کمک کردند.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان یادآور شد: ما در حال رفتم به سمت جامعه اطلاعاتی هستیم.

افزایش ۸۵ درصدی تقاضای سرویس‌های ADSL

وی مطرح کرد: طی یک‌سال گذشته تقاضای سرویس باند پهن ADSL حدود ۸۵ درصد افزایش داشته است؛ سرعت اینترنت استان سال گذشته ۳۵ گیگ در ثانیه و امسال حدود ۱۳۰ گیگ در ثانیه شده که نشان‌دهنده ظرفیت استان و توسعه مخابرات است؛ بالغ بر ۹۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان داریم که ۹۱۰ روستا دارای ارتباط خانگی است.

قربانی بیان کرد: در حوزه تلفن همراه حدود ۱۷۰۰ نقطه و روستا داریم و حدود ۹۸ درصد این نقاط تحت پوشش تلفن همراه‌اند یعنی هرجایی که نیاز به ارتباط است مخابرات وجود دارد؛ در سطح استان ۶۰۰ هزار مشترک فعال ADSL اینترنت مخابرات و ۷ میلیون اشتراک موبایل همراه اول وجود دارد یعنی در یک جمعیت ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفره به‌طور متوسط برای هر شخص ۲ سرویس مخابراتی داریم.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان افزود: در افق ۱۴۲۴ در حال قدم گذاشتن در توسعه متوازن هستیم که از اصلی‌ترین مؤلفه‌های آن ارتباطات است.

وی ادامه داد: تلاشمان این است که کیفیت ارائه خدمات را افزایش دهیم؛ همانطور که سرعت اینترنت افزایش پیدا کرده است و در تلاشیم هر روز این کیفیت ارتقاع پیدا کند.

افزایش ظرفیت اینترنت در سطح استان

قربانی خبر داد: ظرف هفته آینده ظرفیت اینترنت استان  از ۱۴۰ گیگ بر ثانیه به ۲۰۰ گیگ بر ثانیه افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان بیان داشت: از زمان خصوصی‌سازی شرکت مخابرات فرایند سرمایه‌گذاری متضمن درآمدهای مخابرات ایران بود؛ اما یکی از موضوعات تاثیرگذار این بود که طی ۱۲ سال گذشته هزینه‌های جامعه سالانه افزایش پیدا می‌کند که شامل مخابرات هم می‌شود اما تعرفه‌های مخابراتی در این سال‌ها تغییری نداشته و نمی‌شود انتظاری از بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی کشور که تأمین کننده ظرفیت دیگر ظرفیت‌های دیجیتال است داشت؛ اگر قرار است شاهد مخابرات بروز باشیم باید سرمایه‌گذاری انجام دهیم و این مورد نیازمند متناسب‌سازی تعرفه‌ها است.

وی گفت: در حال حاضر در شهر اصفهان آماده راه‌اندازی ۱۰۰ نقطه جدید برای تاسیس شبکه هستیم.

قربانی اعلام کرد: از دهه فجر سال گذشته تا ۲۷ اردیبهشت ۶۴۴ طرح و پروژه آماده افتتاح با هزینه بالغ بر ۱۶۵ میلیارد تومان در بخش‌های تلفن همراه، شبکه‌های اتصال و فیبرنوری، افزایش ظرفیت‌های تغذیه و نیرو ایجاد شده است.

راه‌اندازی اولین سایت ۵G در اصفهان

مدیر مخابرات منطقه اصفهان اظهار داشت: یکی از حوزه‌های بروز ارتباطی در کشور حوزه سیار است؛ اولین سایت 5G در اصفهان نصب و راه‌اندازی شده است و در اولین فرصت مراسم افتتاح آن انجام می‌شود.

وی گفت: مهم‌ترین مؤلفه در سرعت اینترنت دسترسی مشترک به شبکه است؛ اگر قرار است به سمت توسعه سرعت برویم باید زیرساخت‌ها را نیز افزایش دهیم.

سایت‌های کم‌تر از نسل ۴ در اصفهان وجود ندارد

قربانی مطرح کرد: در شهر اصفهان سایت‌های کم‌تر از نسل ۴ نداریم و سرعت آن نیز بستگی به تعداد مشترکین دارد.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان بیان داشت: اگر بخواهیم در حوزه ارتباطات اکوسیستم درست کار کند باید مخابرات، مردم و حاکمیت در یک راستا باشند و هرکدام نقش خود را به بهترین شکل ایفا کنند.

وی درباره سرقت از دستگاه‌های مخابراتی افزود: مشکلات اجتماعی باعث می‌شود برخی افراد تعرضی به دستگاه‌های مخابراتی داشته باشند که باعث ضرر رساندن به مردم می‌شود و برای حل این معضل همه باید به هم کمک کنند؛ انتظار می‌رود اگر همشهریان مشاهده کردند کشی در حال آسیب زدن به دستگاه‌ها است خودشان تذکر دهند.

قربانی خاطرنشان کرد: در حدود ۲۰۰ روستا توسعه شبکه نسل ۴ داشته‌ایم این یعنی عدالت اجتماعی در حوزه ارتباطات؛ همچنین ۸۰ روستا نسل مجهز به نسل۳ شده است.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان گفت: در حوزه مصرف روزانه، اینترنت موبایل در استان بیش از ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده یعنی روزانه ۲ هزار ترابایت استفاده از اینترنت همراه اول در سطح استان را داریم و ظرفیت شبکه دیتا و توزیع آن حدود ۸ برابر شده‌است.

/انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول