اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افزایش 55 درصدی حوزه‌های امتحانی در زنجان/ رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌ها

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: با توجه به شرایط کرونایی، نسبت به گذشته 55 درصد حوزه‌های امتحانی افزایش یافته است.

افزایش 55 درصدی حوزه‌های امتحانی در زنجان/ رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌ها

حسن مظفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به مصوبه ستاد کرونا آزمون مقاطع نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار می‎‌‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در مقطع دوازدهم بیش از ۸ هزار نفر در آزمون شرکت خواهند کرد، عنوان کرد: با توجه به شرایط کرونایی نسبت به گذشته ۵۵ درصد حوزه‌های امتحانی افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و  ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی برای برگزاری آزمون در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: سالن‌های ورزشی و بزرگ و دارای هواکش برای برگزاری آزمون در نظر گرفته شده است.

مظفری با بیان اینکه ۱۰۰ هزار عدد ماسک توسط شهرداری برای توزیع در بین دانش‌آموزان ارائه خواهد شد، تاکید کرد: سالن‌ها پیش از آزمون ضدعفونی می‌شود و تاکید شده از تجمع دانش‌آموزان پیش و پس از برگزاری آزمون جلوگیری شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان فاصله‌گذاری صندلی‌های آزمون از ۱.۲۰  به ۲ متر رسیده است، عنوان کرد: سعی شده میانگین حضور دانش‌آموزان کاهش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته آزمون هر ۴ رشته با هم برگزار می‌شد، بیان کرد: امسال آزمون هر رشته جدا برگزار می‌شود که موجب طولانی تر شدن فرآیند شده است.

مظفری تاکید کرد: افراد مشکوک و یا مبتلا در فضای قرنطینه و به دور از دانش‌‌آموزاندسالم، آزمون خواهند داد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در مقطع نهم 14 هزار نفر در آزمون پایان ترم شرکت خواهند کرد، گفت: میانگین جمعیتی این دانش‌آموزان پایین است و در هر مدرسه یک یا دو کلاس درس وجود دارد که آزمون نهایی و کل مدرسه برای برگزاری آزمون در اختیار آنان است و مشکلی در زمینه فاصله‌گذاری وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه به نحوی برنامه‌ریزی شده تا از جا به‌جایی دانش‌آموزان پیشگیری شود، تصریح کرد: اطمینان به خانواده‌ها داده می‌شود که پروتکل‌های بهداشتی در مدارس رعایت خواهد شد و امید است در مشکلی این زمینه پیش نیاد.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول