اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تمرین حمله به روسیه و بلاروس از سوی هواپیماهای ناتو

معاون اول رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بلاروس از پرواز هواپیماهای جنگی ناتو و تمرین حمله هوایی به روسیه و بلاروس خبر داد.

تمرین حمله به روسیه و بلاروس از سوی هواپیماهای ناتو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، معاون اول رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بلاروس یکشنبه گفت، نیروهای هوایی ناتو به احتمال زیاد در طول پروازهای نمایشی خود در منطقه حمله به بلاروس و روسیه را تمرین می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» سرلشکر «ایگور کورول» معاون اول رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بلاروس گفت: «متاسفانه ، پروازهای نمایشی بمب افکن‌های راهبردی ناتو ، به ویژه پروازهای ایالات متحده ، بیشتر شده است. در سال جاری ، 9 پرواز از این دست در سرزمین‌های مجاور انجام شده است و با احتمال زیاد می‌توان گفت که آن‌ها حمله به  بلاروس و روسیه را تمرین می‌کنند.»

ارتش بلاروس اعلام کرده که بیش از 30 پرواز از هواپیمای شناسایی ناتو، از جمله هواپیماهای بدون سرنشین را در روزهای گذشته ثبت کرده است.

آمریکا و متحدان این کشور  با پرواز در مرزهای روسیه سعی در جمع آوری اطلاعات از تحرکات نظامی روسیه دارند که بارها با پاسخ به موقع ناوگان هوایی روسیه مواجه شده‌اند. هواپیماهای ناتو از اواخر سال 2020 پروازهای شناسایی خود را  نزدیک مرز روسیه تشدید کرده‌اند. مسکو  هشدار داده که چنین پروازهایی خطر تشدید تنش را به همراه دارد.

رسانه‌ها در همین رابطه در روزهای گذشته از تقابل یک فروند جنگنده «سوخو-27» روسیه با سه فروند جت نیروی هوایی فرانسه بر فراز دریای سیاه خبر دادند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک فروند سوخو-27 نیروی هوایی این کشور در مرزهای جنوبی با سه فروند هواپیمای نظامی فرانسوی برخورد کرد.

وزارت دفاع روسیه نوع هواپیماهای نیروی هوایی فرانسه را دو فروند میراژ-2000 و یک فروند تانکر سی-135 ذکر کرد و افزود خلبان جنگنده روسی با رهگیری موفق  بر فراز دریای سیاه این هواپیما را تا خروج از نزدیک قلمروی هوایی روسیه همراهی کرد.

 در ماموریتی دیگر  یک جنگنده‌ روسیه، چهار فروند هواپیمای کشورهای عضو ناتو را نزدیک‌های مرزهای این کشور رهگیری کردند. در این ماموریت یک فروند جنگنده «میگ -31» سه شنبه گذشته  یک فروند هواپیمای نیروی هوایی نروژ را بر فراز دریای بارنتس رهگیری کرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول