اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اعتراض مردم در 50 شهر مغرب علیه جنایات رژیم صهیونیستی

برخلاف عادی‌سازی روابط دولت مغرب، هزاران نفر از مردم این کشور در پنجاه شهر آن به خیابانها آمدند و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را محکوم کردند.

اعتراض مردم در 50 شهر مغرب علیه جنایات رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، با آنکه دولت پادشاهی مغرب اخیرا با رژیم صهیونیستی روابط خود را عادی‌سازی کرده، گرایش غالب مردم این کشور همچنان ضدصهیونیستی است؛ چرا که هزاران نفر از مردم مغرب شامگاه یکشنبه، در دهها شهر گردهمایی‌های اعتراضی مختلفی علیه رژیم صهیونیستی به راه انداختند.

پایگاه خبری «عربی ۲۱» به نقل از «الجبهة المغربیة لدعم فلسطین وضد التطبیع» (جبهه حمایت از فلسطین و ضد عادی‌سازی در مغرب) گزارش داد که ۵۰ گردهمایی اعتراضی در اقصی نقاط این کشور برگزار شد.

«أبو الشتاء مساعف» از رهبران گروه اسلامی «عدل و احسان» مغرب تأکید کرد که پنجاه شهر در این کشور، برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین، به خیابانها آمدند.

 

معترضان در این گردهمایی‌ها شعارهایی مانند «غزة غزة، رمزُ العزة (غزه، غزه، نماد عزت) سر دادند و پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

تظاهرات‌کنندگان همچنین عادی‌سازی روابط مغرب با این رژیم را محکوم کردند. مغرب پس از امارات، بحرین و سودان، چهارمین کشور عربی بود که در سال ۲۰۲۰، روابط خود را با تل‌آویو عادی کرد. اخیرا وزیر خارجه این کشور در آستانه مشارکت در نشست آیپک (لابی صهیونیسم در آمریکا) گفته است که کشورش آماده «نهایت همکاری» با تل‌آویو است.

 جبهه حمایت از فلسطین و ضد عادی‌سازی در مغرب، ائتلافی است که شامل شماری از نهادهای مدنی، سیاسی و حقوقی است که از مسئله فلسطین حمایت می‌کند و مخالف عادی‌سازی است.

 

اوضاع در فلسطین اشغالی از دهم می تا امروز بسیار بحرانی و پرتنش است. ماجرا از آنجا تشدید شد که نظامیان صهیونیست از صبح روز (۱۰ مه) مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند.

نظامیان صهیونیست ضمن محاصره این مسجد، با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز‌‌ اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را هدف قرار دادند.

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول