اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پارک فناوری سلامت و تجهیزات پزشکی در اصفهان ایجاد می‌شود

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: با توجه به نیاز کشور به لوازم پزشکی، دارو، درمان و تجهیزات بیمارستانی ایجاد پارک علم و فناوری سلامت و تجهیزات پزشکی با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قرار گرفت.

پارک فناوری سلامت و تجهیزات پزشکی در اصفهان ایجاد می‌شود

جعفر قیصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ با توجه به نیاز کشور به لوازم پزشکی، دارو، درمان و تجهیزات بیمارستانی ایجاد پارک علم و فناوری سلامت و تجهیزات پزشکی با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قرار گرفت و این مرکز نخستین پارک علم و فناوری در استان اصفهان است که توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: پارک سلامت و تجهیزات پزشکی با دریافت مجوز هیأت امنای شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در ۲۵۰ هزار متر مربع با زیربنای ۳۶۰ هزار متر مربع در مدت ۷ سال در اصفهان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان واحدهای فناور افزود: حضور در عرصه‌های بین‌المللی و فعال‌بودن در جمع سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی و تلاش برای ارتباطات شرکت‌ها و مؤسسات با بازارهای بین‌المللی از جمله برنامه‌هایی است که شهرک همواره بر آن اهتمام داشته است و یکی از نتایج آن افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان بوده است.

قیصری با اشاره به اینکه در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ با تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان با دشواری همراه بود، بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ با تلاش مضاعف شرکت‌ها و مؤسسات فناور مستقر در شهرک، ۳۷ میلیون دلار صادرات به بیش از ۴۰ کشور انجام شد.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان ادامه داد: فناوری بایوجمی به کره‌جنوبی، تجهیزات هیدرولیکی به ترکیه، دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده دست به امارات و عمان، دستگاه‌های مکنده جمع‌آوری مواد از جمله کود دامی به قزاقستان، دستگاه‌های جت‌پرینتر به عراق، افغانستان و ترکمنستان، پکیج‌های تصفیه فاضلاب به افغانستان، پنل‌های نمونه‌برداری و سنجش گاز به مالزی و امارات، انواع نرم‌افزارها و سامانه‌ها به روسیه، گرجستان، ترکیه و انواع آب‌نماهای مدرن پیش‌ساخته با فناوری‌های جدید به عمان بخشی از صادرات محصولات بوده است.

وی با اشاره به مشارکت مالی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با شرکت‌ها و مؤسسات فناور به منظور توسعه بازار خاطرنشان کرد: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان به منظور کمک به تجاری‌سازی و توسعه بازار محصولات و خدمات شرکت‌های فناور در طرح‌های این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری و مشارکت کرده است.

قیصری با بیان اینکه همزمان با مشارکت مالی مستقیم شهرک، در سال ۱۳۹۹ بیش از ۶۸ میلیارد تومان جذب سرمایه برای شرکت‌ها و مؤسسات فناور انجام شده است، افزود: در سال ۱۳۹۹، شهرک زمینه تأمین مالی شرکت‌ها و مؤسسات فناور مستقر را از طریق دریافت تسهیلات به مبلغ بیش از ۶۴ میلیارد تومان فراهم کرده است.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با اشاره به برگزاری پانزدهمین جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی با رویکرد جدید گفت: پانزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی با تغییر رویکرد به گونه‌ای برگزار شد که طرح‌های برگزیده جشنواره آماده ارائه به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی کشور بودند.

وی بیان کرد: پانزدهمین جشنواره شیخ بهایی دارای بخش‌های ویژه‌ای مانند «پُل» برای تعامل مثبت صاحبان ایده با سرمایه‌گذاران، «بیست باش» برای معرفی برگزیدگان دوره‌های قبلی جشنواره بعنوان الگوی موفق، «چارسو» برای نگاهی به سیر تاریخی جشنواره و «طلوع» برای بررسی موفقیت یا شکست تیم‌های فناور بود.

قیصری خاطرنشان کرد: تغییر رویکرد جشنواره نتایج ارزشمندی به دنبال داشت که جذب ۱۶۰ میلیارد ریال سرمایه برای ۱۲ طرح از طرف ۸ سرمایه‌گذار و ادامه مذاکرات سرمایه‌گذاران برای حمایت از ۱۰ طرح دیگر بخشی از آن بود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول