اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

سرمایه‌گذاران معدن در کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‌شوند/ اشتغال ۲۰۰ نفر در حوزه معادن استان

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرمایه‌گذاران و متقاضیان حوزه معادن از طریق بیمه سرمایه‌گذاری مورد حمایت قرار می‌گیرند.

سرمایه‌گذاران معدن در کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‌شوند/ اشتغال ۲۰۰ نفر در حوزه معادن استان

سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، گفت: در راستای سفر معاون صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی به استان کهگیلویه و بویراحمد از پروژه‌های معدنی استان بازدید صورت گرفت و تصمیماتی اتخاذ شد.

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازدید از معدن نیترات دیشموک و کارخانه آجر دهدشت بیان کرد: قول مساعد داده شد که منابع مالی این دو واحد توسط این صندوق تامین شود، ضمن اینکه تمامی سرمایه‌گذاران و متقاضیان در حوزه معادن مورد حمایت قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات ۱۳ واحد معدنی طی جلسه‌ای مورد بررسی قرار گرفت، بیان کرد: واحدهای معدنی برای تامین تسهیلات از طریق سیستم بانکی با محدودیت‌هایی مواجه هستند و سرمایه‌ گذاران برای تامین وثیقه با مشکل مواجه هستند.

معاون اقتصادی استاندار  ادامه داد: خوشبختانه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی چنین محدودیت‌هایی را ندارد و به راحتی می‌توان خود محل اجرای طرح را در رهن قرار داده و از طرح حمایت کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه واحدهای معدنی "گچ" در بویراحمد و گچساران نیازمند حمایت هستند، گفت: صندوق بیمه سرمایه‌گذاری برای حمایت از معدن مرمریت در حوزه مارگون اعلام آمادگی کرده که در صورتی که سرمایه‌گذار تولید آزمایشی داشته باشد از معدن حمایت شود.

صمیمی‌دوست با اشاره به حمایت صندوق برای تامین ماشین‌آلات معادن، بیل مکانیکی و لودر بیان کرد: صندوق آماده پرداخت تسهیلات در این زمینه است.

این مسئول با اشاره به تصویب ۱۴ میلیارد تسهیلات به دو پروژه معدنی افزود: مبلغ در نظر گرفته شده صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی برای کارخانه آجر دهدشت ۲۰ میلیارد  تومان است.

معاون اقتصادی استاندار یادآور شد: در یکسال گذشته فاز جدیدی در سطح استان باز شده و پروژه‌های حوزه‌ اقتصادی تنها متکی به سیستم بانکی نبوده و این فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه معادن است.

وی با اشاره به اینکه استان دارای ظرفیت خوبی در حوزه معادن است، گفت: با توجه به فرصت پیش آمده از همه سرمایه‌گذاران و علاقمندان برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن استان دعوت می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در صورتی که سرمایه‌گذاران اقدام به تکمیل پرونده خود در این صندوق کنند برای حداقل ۲۰۰ نفر  در واحدهای معدنی استانی شغل ایجاد شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول