اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

حسین‌خانی: نباید بار سنگین روی دوش کشتی باشد/به اندازه سرمایه‌گذاری انتظار مدال داشته باشیم

دارنده مدال طلای کشتی آسیا گفت: اگرچه کشتی جور ورزش را کشیده اما نباید بار سنگین روی دوش این رشته باشد.

حسین‌خانی: نباید بار سنگین روی دوش کشتی باشد/به اندازه سرمایه‌گذاری انتظار مدال داشته باشیم

مصطفی حسین‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص برگزاری اردوها برای حضور در مسابقات لهستان و انتخاب نفرات اعزامی به المپیک توکیو، اظهارداشت: بعد از مسابقات قهرمانی آسیا، اردوها به صورت منظم برگزار می‌شود. ما تمرینات را به خوبی انجام می‌دهیم و در روزهای آینده عازم لهستان خواهیم شد. تیم ملی نزدیک به ۱۰ اردو داشته و تمرینات نیز به خوبی سپری شده است. فکر می‌کنم ما از نظر آمادگی نسبت به کشورهای دیگر عقب نیستیم.

* نتیجه قهرمانی آسیا می‌توانست بهتر از نقره باشد

آزادکار کشورمان در وزن ۷۴ کیلو در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا و کسب مدال نقره، عنوان کرد: من در مسابقات قزاقستان به مدال نقره رسیدم. در وزن من چند قهرمان خوب جهان و المپیک حضور داشتند که قبلا با آنها مسابقه داده بودم. نتیجه می‌توانست بهتر از این باشد، البته با حریف قزاقستان در فینال پیش از این مسابقه نگرفته بودم. تایم اول هم یک طرفه بود اما می‌خواستم نمایشی کشتی بگیرم که متاسفانه نتیجه را از دست دادم و نقره گرفتم.

* هر کاری برای پوشیدن دوبنده تیم‌ملی باشد انجام می‌دهم

حسین‌خانی درباره اینکه چقدر امیدوار است دوبنده تیم ملی را برای المپیک بر تن کند، خاطرنشان کرد: من همه سعی خودم را می‌کنم و هر کاری لازم باشد انجام می‌دهم. تمام کارهای من با برنامه پیش می‌رود، به عنوان مثال خواب و خوراک من روی برنامه است. هر تلاشی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی لازم باشد انجام می‌دهم، نتیجه دست خداست.

* هیچ کس نمی‌تواند المپیک را پیش‌بینی کند

دارنده مدال نقره کشتی آسیا در سال ۲۰۲۱ درباره اینکه اگر به المپیک برود فکر می‌کند چه نتیجه‌ای کسب کند، گفت: شرایط المپیک ویژه است و هیچ کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند. ما سهمیه را به صورت کامل گرفتیم و با قدرت در مسابقات شرکت می‌کنیم اما شرایط المپیک با مسابقات جهانی و آسیایی فرق می‌کند.

* نباید بار سنگین روی کشتی باشد

وی افزود: در کل المپیک پیش‌بینی‌ها درست از آب در نیامده است چرا که همه چیز به این بستگی دارد کشتی‌گیر از لحاظ بدنی و روانی خودش را آماده کرده باشد اما باید به این نکته توجه کنیم بار سنگین را نباید روی دوش کشتی بیندازند. درست است که کشتی جور ورزش را کشیده اما باید به اندازه سرمایه‌گذاری صورت گرفته انتظار مدال داشته باشیم. با این شرایط سرمایه‌گذاری نباید انتظار ۵ - ۶ مدال المپیک وجود داشته باشد.

* همیشه جنگ نابرابر داشته‌ایم

دارنده مدال طلای آسیا یادآور شد: ورزشکاران ما با انگیزه درونی و غیرتی که دارند با کسانی که صاحب مقام هستند، رقابت کرده‌اند. همیشه جنگ نابرابر بوده است اما امیدوارم کاروان ایران در المپیک موفق باشد و کشتی به عنوان پرچمدار ایران از آبروی کشورمان دفاع کند.

* کسب مدال المپیک برنامه‌ریزی طولانی مدت می‌خواهد

ملی‌پوش کشتی آزاد ایران با اشاره به اینکه کسب مدال در میدانی مانند المپیک نیاز به برنامه‌ریزی طولانی مدت دارد، اظهار داشت: کسب مدال در المپیک کار شش ماه یا یک سال نیست بلکه برنامه‌ریزی طولانی مدت می‌خواهد تا بتوانیم به اهداف برسیم. برای رسیدن به این هدف هم لازم است یک تیم قوی پشتیبانی، سرپرستی، فنی، علمی و ... وجود داشته باشد اما ممکن است در ایران این شرایط فراهم نشود چرا که رئیس فدراسیون برای چهار سال انتخاب می‌شود و شاید چهارساله بعدی نباشد که این یک معضل است.

* با برنامه کاری به ارقام و اعداد ندارید

حسین خانی ادامه داد: ممکن است برنامه‌ریزی هم صورت بگیرد اما اجرایی شدن آن و کسب نتیجه مهم است. اگر برنامه باشد شما با اعداد و ارقام کاری ندارید. مثلاً در یک برخی از کشورها در برخی از رشته‌ها هزینه نمی‌کنند چون نتیجه نمی‌گیرند برای ما هم همین طور است. مثلا اگر قرار است در یک رشته ۱۰ میلیارد هزینه کنیم تا نتیجه بگیریم ممکن است در یک رشته دیگر با یک میلیارد نتیجه زودتر کسب شود بنابراین باید در برنامه‌ریزی همه این موارد در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول