اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتقاد نماینده ترکیه از انفعال شورای امنیت در موضوع غزه

نماینده ترکیه در سازمان ملل با غیرقابل قبول دانستن ناتوانی شورای امنیت در صدور حتی بیانیه‌ای در محکوم کردن حملات به نوار غزه، خواستار مکانیسم جهانی برای جلوگیری از تداوم حملات رژیم صهیونیستی شد.

انتقاد نماینده ترکیه از انفعال شورای امنیت در موضوع غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انفعال شورای امنیت در موضع‌گیری علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، با انتقاد تند «فریدون سینیرلی‌اوغلو» نماینده ترکیه در سازمان ملل همراه شد.

سینیرلی‌اوغلو با غیرقابل قبول دانستن ناتوانی شورای امنیت در صدور حتی بیانیه‌ای درباره آنچه در نوار غزه در حال رخ دادن است، حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به فلسطینیان را شدیداََ محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی در نامه‌ای به ریاست شورای امنیت، با بیان اینکه حملات رژیم صهیونیستی به اماکن آموزشی و درمانی تحت مدیریت «آنروا» جنایت جنگی است، نوشت: «از زمان آغاز تجاوزهای اسرائیل، بیش از ۴۰ کودک در غزه جان خود را از دست دادند. اگر یک کلاس درس مملو از کودکان را در جایی دیگر [از جهان] منفجر می‌کردند، چند روز طول می‌کشید تا شورای امنیت جلسه علنی برگزار کند؟».

این دیپلمات ترکیه‌ای از سازمان ملل پرسید: «چه چیزی می‌تواند انفعال کنونی شورای [امنیت] در قبال چنین قتل عام انسانی که از تلویزیون مستقیم پخش می‌شود، توجیه کند؟ سکوت کردن در برابر حملات بی‌ملاحظه اسرائیل به فلسطینی‌ها فقط به جسورتر شدن بنیامین نتانیاهو کمک می‌کند».

بر اساس این گزارش، سینیرلی‌اوغلو با بیان اینکه سکوت در برابر صهیونیست‌ها بود که آنها را به اجرای بزرگترین عملیات نظامی علیه نوار غزه از سال ۲۰۱۴ ترغیب کرد، ادامه داد: «شورای امنیت باید فوراََ حملات اسرائیل به فلسطینی‌ها را متوقف کند».

به نوشته آناتولی، وی همچنین افزود: «[شورای امنیت] همچنین باید اسرائیل را مجبور کند که سریعاََ اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه برای استفاده هزاران فلسطینی آواره را بدهد. شورای امنیت دیگر نباید بیش از این، از مسئولیت‌های خود در قبال مردم فلسطین شانه خالی کند».

نماینده ترکیه در سازمان ملل با درخواست برای ایجاد مکانیسم حفاظتی بین‌المللی برای جلوگیری از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و دفاع از فلسطینی‌ها، تصریح کرد: «مجمع عمومی باید تلاش‌ها برای ایجاد این مکانیسم را هدایت کند».

امروز همچنین «الکساندریا اوکاسیو کورتِز» نماینده دموکرات کنگره آمریکا نیز با انتقاد از سران این کشور که حق دفاع از خود را برای رژیم صهیونیستی محفوظ می‌دانند، تل‌آویو را مصداق یک رژیم آپارتاید توصیف کرد. (جزئیات بیشتر)

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه هفته قبل و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

آمریکایی‌ها در حالی حق دفاع از خود را به صهیونیست‌ها می‌دهند که نه تنها آنها بودند که ابتدا حملات را آغاز کردند بلکه طبق اعلام وزارت بهداشت نوار غزه، تا این لحظه شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به ۲۱۸ شهید از جمله ۵۸ کودک و ۳۴ زن رسیده است. همچنین بیش از ۱۲۰۰ فلسطینی تا کنون مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول