اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

راه‌اندازی سامانه غربالگری مجازی اضطراب کودکان در مهریز

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز از راه اندازی نخستین سامانه غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 سال خبر داد.

راه‌اندازی سامانه غربالگری مجازی اضطراب کودکان در مهریز

رضا زارع در گفت وگو با خبرنگار فارس از مهریز، با اشاره به اهمیت راه‌اندازی نخستین سامانه غربالگری اضطراب کودکان پنج تا شش سال اظهار کرد: در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، این طرح به صورت غیر حضوری اجرا می شود.

 وی افزود: والدین کودکان جامعه هدف می‌توانند با مراجعه به نشانی الکترونیکی http://moshavereh.behzisti.gov.ir نسبت به تکمیل پرسشنامه مربوطه اقدام کنند.

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز گفت: پس از تکمیل پرسشنامه نتیجه غربالگری به والدین اعلام می‌شود تا در صورت وجود علائم در کودکان به مراکز مشاوره و در صورت لزوم به روانپزشک معرفی شوند.

زارع با بیان این‌که در فرآیند اجرای این طرح از ظرفیت مراکز مشاوره به صورت آنلاین نیز استفاده می شود، تصریح کرد: اضطراب هیجان ناخوشایندی است که کودک در آن، انتظار وقوع حادثه ای ناراحت کننده را دارد.

وی به نشانه های اضطراب اشاره و خاطرنشان کرد: ممکن است کودک دچار بی قراری، احساس خستگی، بی خوابی و بد خوابی، سردرد و سرگیجه، ناخن جویدن، لکنت زبان شود؛ که در صورت بی توجهی و اقدام نکردن برای درمان عواقب جبران ناپذیری به همراه دارد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز به دیگر طرح اجرا شده از سوی این سازمان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: طرح غربالگری شنوایی با سنجش ۴۷۷ نفر، بینایی سنجی ۱۵۰۰ نفر غربال گری ژنتیک ۶۵ نفر و اضطراب سنجی کودکان ۴۰۸ که در سال گذشته به صورت حضوری انجام شده است.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول