اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

پای ورزشکاران جای پای «آقا تختی»+عکس

جمعی از ورزشکاران شهرستان گرمسار چند سالی است که دست در دست هم دادند تا به نیازمندان کمک‌رسانی کنند. آن‌ها هرجا می‌توانند از جیب خود هزینه می‌کنند و هرجا هم که نتوانند آبروی خود را می‌گذارند تا یاد آقاتختی دوباره زنده شود.

پای ورزشکاران جای پای «آقا تختی»+عکس

خبرگزاری فارس ـ گروه مسجد و هیأت ـ امیرحسین کسائی: خیلی‌ها یادشان هست یا در فیلم سینمایی دیده‌اند که در روزگاری که زلزله بوئین زهرا رخ داد و در سال ۵۲ موجب خسارت‌های بسیاری شد، آقا تختی با همان روحیه جوانمردی و خیرخواهی‌اش برای دیگران بلند شد و با اعتبار و آبرویش، میان مردم رفت و کمک جمع کرد تا به داد نیازمندان آن دوران برسد. خیلی‌ها تصور می‌کنند این روزها ورزشکاران کمتر به سمت این قبیل کارها می‌روند؛ در حالی که هنوز هم هستند ورزشکارانی که دغدغه‌مند مشکلات مردم‌اند و در حد توان گره‌گشای مشکلات.


کمک رسانی جهان پهلوان تختی به زلزله زدگان بوئین زهرا

بادی‌بیلدینگ‌کارانی که دغدغه مردم را دارند

در شهرستان گرمسار استان سمنان، جمعی از ورزشکاران پرورش اندام این روزها دغدغه‌مند مشکلات مردم هستند. آن‌ها هرجایی بشنوند گره و مشکلی برای خانواده‌ای وجود دارد، حتی خارج از استان سمنان دست در دست هم می‌دهند و همچون یک گلریزان پول می‌گذارند و یا سراغ خیرین رفته و از آنان پول جمع‌آوری می‌کنند. مصطفی شاه‌حسینی که خود از قهرمانان پرورش اندام و عنوان‌داران جهانی است که در دو دوره مسابقات پرورش اندام بین‌المللی در سال ۹۶ و ۹۷ روی تخته رفته است، به عنوان مسئول این گروه می‌گوید: «حدود ۳ سال است که با جمع ۱۵ نفری از ورزشکاران که در یکی از باشگاه‌های پرورش اندام تمرین می‌کردیم، به فکر کمک‌رسانی به نیازمندان شهر خود افتادیم و هربار دست در دست هم برای حل مشکلات افراد نیازمند اقدام کردیم.»


مصطفی شاه حسینی قهرمان پرورش اندام که با جمعی دیگر از ورزشکاران کمک‌رسان مردم هستند

جوان زندانی که با وساطت ورزشکاران آزاد شد

این ورزشکاران هرجا وسع و توانشان نرسید، آبروی خود را خرج می‌کنند. شاه حسینی می‌گوید: «یک جوان ۳۰ ساله در شهر ما به دلیل یک بی‌احتیاطی و رفتار غیرعمد در زندان بود که با جمعی از ورزشکاران و معتمدین شهر، بیش از ۳ سال روی این پرونده تلاش کردیم تا موفق شدیم رضایت خانواده را بگیریم و او را آزاد کنیم. این جوان در حال حاضر مشغول کار شده است.»

معتادانی که بعد از ترک قهرمان پرورش‌اندام شدند

ورزش دشمن اصلی اعتیاد است. این را این ورزشکاران در عمل اثبات کرده‌اند و اگر معتادی ببینید، دستش را می‌گیرند و علاوه بر اینکه ترکش می‌دهند، ورزشکارش هم می‌کنند. او می‌گوید: «بیش از ۵ نفر از افرادی که متاسفانه درگیر اعتیاد بودند با شناسایی رفقا، ترک دادیم و بعد از ترک هم در همین باشگاه ورزشکار شدند که حتی یکی از آن‌ها عنوان‌دار پرورش اندام در سطح کشور و دیگری عنوان‌دار مسابقات پیشکسوتان است.»


باشگاه تمرین این ورزشکاران در جوار مسجد علی بن ابی طالب (ع) است

برکت قرابت با مسجد

باشگاه ورزشی این ورزشکاران در زیرزمین مسجد علی بن ابیطالب(ع) است که همین نزدیکی و قرابت به حال و هوای معنوی مسجد نیز موجب ایجاد این روحیه در میان آنان شده است. حتی گاه برای کمک‌رسانی‌های خود از ظرفیت مسجد هم کمک می‌گیرند. شاه حسینی می‌گوید: «ما ورزشکاران بارها شده در روزهای تمرین هرکدام اعلام می‌کند که خانواده‌ای دچار مشکل شده است و در همان فضای تمرین هرکدام مبلغی روی هم می‌گذاریم و به دست آن‌ها می‌رسانیم.»

۵۰ کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی برای نیازمندان

این ورزشکاران دوست دارند کمک‌های خود را در قالب کالا به دست نیازمندان برسانند تا گره‌گشای نیاز شناسایی شده آن‌ها باشد. او می‌گوید: «در کنار باشگاه، یک سوپرمارکت، محل خرید جمع زیادی از مردم و خانواده‌های نیازمند است. گاهی با هماهنگی فروشنده و شناخت او از مشتریان، خرید خانواده‌های نیازمند را رایگان می‌کنیم و مبلغ را می‌پذیریم. البته گاهی هم به صورت کارت هدیه مبالغ نقدی را به دست نیازمندان می‌رسانیم که در آخرین مرحله طی روزهای اخیر ۵۰ کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی تهیه و به دست نیازمندان رساندیم.»


بخشی از کارت های تهیه شده ورزشکاران برای نیازمندان

کمک‌رسانی‌های این جمع ورزشکار، فراتر از استان سمنان است و برای خانواده‌ای که به دلیل مشکلات مالی توان پرداخت اقساط خانه خود را هم نداشتند و مجبور به تخلیه خانه بودند، پول لازم را فراهم کردند و اقساط عقب افتاده آن‌ها را پرداخت کردند و اقساط باقی ماه‌ها را نیز متقبل شدند.

ورزشکاران دیگر هم به میدان بیایند

کمک به هزینه عمل‌های جراحی یک دختر ۹ ساله، یک خانم ۴۶ ساله و دختر ۱۲ ساله، تهیه سبد کالا در چند مرحله برای خانواده‌های مختلف و کمک مالی ماهانه به سه خانواده نیازمند از دیگر کمک‌رسانی‌های این جمع ورزشکار بوده است. شاه حسینی می‌گوید: «هرچه کمک‌رسانی به نیازمندان گمنام‌تر و مخفیانه‌تر باشد در مرام و مسلک ما ورزشکاران مطلوب‌تر است و اگر امروز هم حرفی زدیم، برای آن بود که دیگر ورزشکاران و اقشار کشور هم که می‌توانند قدم‌هایی در حد توان و بضاعت خود بردارند و برای رفع مشکلات مردم اقدام کنند.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول