اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

پژوهش عمیق از مهمترین رسالت های طلاب است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حوزه های علمیه برای دست یابی به تمدن اسلامی باید به فهم عمیق و همه جانبه از دین بپردازند و در این راستا کار مطالعاتی و پژوهشی عمیق در عرصه های مختلف از رسالت های طلاب به شمار می رود.

پژوهش عمیق از مهمترین رسالت های طلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،آیت الله حسینی بوشهری در دوازدهمین جشنواره علامه حلی (ره) با بیان اینکه جامعه شیعه در هیچ زمانی از نظر کمی بزرگ و صاحب قدرت نبوده است، اظهار کرد: عالمان دینی و شیعی بیش از زمان های گذشته مسوولیت خطیری بر عهده دارند و در این راستا نباید به روزمرگی بسنده کرد.

وی با تاکید براینکه علمای دینی و شیعی در هیچ زمانی مانند زمان کنونی پرچم دار حکومت اسلامی نبودند، تصریح کرد: در حال حاضر باید با برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به افق بلند تمدن دست یابیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با عنوان اینکه باید تلاش های حوزه و مدیران آن به حوزویان معرفی شود، بیان کرد: در حالی که تلاش های بسیاری برای بالندگی و رشد حوزه می شود اما این اقدامات برای بسیاری از حوزویان ناشناخته است.

وی با تبیین وظایف حوزه برای دست یابی به تمدن اسلامی عنوان کرد: فهم عمیق و همه جانبه از دین و کار مطالعاتی و پژوهشی عمیق در عرصه های مختلف از رسالت های طلاب به شمار می رود.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنانش به قرار گرفتن در آستانه انتخابات اشاره و ابراز کرد: حوزه در این زمینه باید به وظیفه خود که همان رسیدن به کمال اخلاق مطلوب است عمل کند.

وی با عنوان اینکه زمان چندانی تا برگزاری انتخابات باقی نمانده است اما بوی بداخلاقی های انتخاباتی به مشام می رسد، تصریح کرد: یکی از بزرگترین اقدامات حوزه در این زمینه را می شود نهادینه کردن اخلاق در فضای جامعه دانست.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با عنوان اینکه هنوز چند روزی بیشتر از پایان ماه مبارک رمضان نمی گذرد، گفت: در این فاصله کوتاه «العفو.... العفو» و «استغفار» کردن ها به فراموشی سپرده شده است که نشان از سقوط دوباره است که در این سقوط نه تنها به پیش از ماه رمضان بلکه به زمانی قبل تر از آن بازگشته اند.

وی با انتقاد از تخریب های انتخاباتی که توسط برخی از کاندیداها انجام می شود، گفت: اگر کاندیدایی می آید باید خود را به مردم عرضه کرده و از نقاط مثبت خود سخن بگوید و بدون بهره بردن از تخریب دیگران به معرفی خود و اندیشه هایش اهتمام داشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید براینکه اگر شخصی با تخریب دیگران بر کرسی ریاست تکیه بزند، کار شایسته ای رخ نداده است، عنوان کرد: حوزه های علمیه باید در طول سال های متمادی تلاش کنند که اخلاق را در جامعه نهادینه نمایند.

وی با عنوان اینکه نهادینه کردن اخلاق در جامعه آثار شایانی را به دنبال دارد، گفت:کاندیداها با اخلاق مداری را پیشه کنند و متوجه باشند که در تراز یک جامعه اسلامی و نظام اسلامی سخن بگویند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول