اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سانسور گزارش‌های انتقادی از رژیم صهیونیستی در «شبکه دویچه وله»

رسانه‌ها از سانسور گزارش‌های انتقادی از رژیم صهیونیستی در یک رسانه آلمانی و پرهیز از هرگونه پوشش جنایات آن‌ها به ویژه در فلسطین اشغالی خبر دادند.

سانسور گزارش‌های انتقادی از رژیم صهیونیستی در «شبکه دویچه وله»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها دوشنبه گزارش دادند که شبکه خبری «دویچه وله» در آلمان گزارش‌های انتقادی از رژیم صهیونیستی را سانسور می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» هیات تحریریه شبکه دویچه وله گزارشگران و سردبیران خود را از پوشش اخبار مربوط به جنایات تبعیض نژادی و آزار و اذیت فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی منع کرده است.

در سندی دو صفحه‌ای در این زمینه که به بیرون درز کرده و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، تاکید شده است که میراث هولوکاست و مسئولیت ویژه آلمان در قبال رژیم اسرائیل همچنان سنگ بنای قانون اساسی و سیاست خارجی آلمان است.

«مانوئلا کسپرکلاریج» سردبیر دویچه وله در این زمینه به کارمندان  خود گفته، ما هرگز حق موجودیت اسرائیل را زیر سوال نمی‌بریم.

دویچه وله مدتهاست به دلیل گزارش‌های مغرضانه در مورد تجاوزهای رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

دیدبان حقوق بشر(HRW)  اخیرا در گزارشی گفت که مقام‌های اسرائیلی مرتکب جنایاتی علیه بشریت  و آزار و اذیت فلسطینی‌ها شده‌اند. این سازمان در گزارش 213 صفحه‌ای خود که ماه گذشته منتشر شد ، اعلام کرد: «این یافته‌ها مبتنی بر سیاست کلی اسرائیل برای حفظ سلطه یهودیان بر فلسطینی‌ها و سو استفاده علیه فلسطینیان ساکن در سرزمین اشغالی از جمله شرق قدس است.»

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد که طی یک هفته تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۲۲۰ فلسطینی شهید شده‌اند که از این تعداد ۵۸ نفر کودک بوده‌اند.

یک مقام ارشد سازمان «یونیسف» (صندوق اضطراری کودکان سازمان ملل) نیز در خصوص وضعیت کودکان در نوار غزه ابراز نگرانی کرد و در مصاحبه با شبکه «راشا تودی» گفت: «اوضاع وحشتناکی است. تنها ظرف پنج روز، دستکم چهل کودک در نوار غزه کشته شده‌اند.»

این مقام یونیسف با اشاره به آسیب دیدن بیش از سی مدرسه در نوار غزه ظرف روزهای گذشته گفت: «در حال حاضر در مورد غزه، هیچ کجا برای کودکان امن نیست. در حالی که آن‌ها همواره باید تحت محافطت قرار داشته باشند.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول