اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

گزارش توئیتری ظریف از دیدارهایش در واتیکان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گزارشی توئیتری از دیدارهایش با پاپ، نخست‌وزیر و وزیر خارجه واتیکان عنوان کرد که درباره گفت‌وگوی بین ادیان، فلسطین و تحریم‌های آمریکا به رایزنی پرداخته است.

گزارش توئیتری ظریف از دیدارهایش در واتیکان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش به اروپا در ایتالیا حضور دارد، در گزارشی توئیتری درباره دیدار امروزش (دوشنبه) با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان و همچنین نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه واتیکان نوشت که گفت‌وگویی فوق العاده با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان داشته است.

وی همچنین افزود که دیدارهای خوبی با کاردینال «پارولین» نخست‌وزیر و اسقف اعظم «گالا گر» وزیر خارجه واتیکان داشته و درباره اهداف و چالش‌های مشترک و همچنین گفت‌وگوی بین ادیانی، فلسطین، تحریم‌های آمریکا و همکاری‌های دوجانبه و بین‌المللی با واتیکان به بحث و تبادل نظر پرداخته است.

 

 

گفتنی است، ظریف در دیدار با پاپ فرانسیس با ارائه تصویری از شرایط ناشی از تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه ایالات متحده آمریکا بر علیه مردم ایران به ویژه در حوزه دارو و واکسن، از مواضع سازنده پاپ در قبال این تحریم‌ها قدردانی کرد. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین ضمن تشریح شرایط سخت تحمیلی بر مردم فلسطین از ادیان مختلف، از مواضع پاپ فرانسیس در این خصوص تشکر کرد. (اینجا بخوانید)

* علاقه‌مندی نخست‌وزیر واتیکان نسبت به رایزنی بیشتر با ایران

به گزارش فارس، در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با کاردینال پارولین نخست وزیر و اسقف اعظم گالا گر وزیر امور خارجه واتیکان آخرین تحولات روابط دوجانبه با واتیکان همچنین اوضاع منطقه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

ظریف در این دیدار نخست وزیر و وزیر امور خارجه واتیکان را در جریان دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات برجام، منطقه خلیج فارس، فلسطین، غرب آسیا و افغانستان قرار داد. 

 

 

نخست وزیر واتیکان نیز در این دیدار نسبت به رایزنی بیشتر با جمهوری اسلامی ایران در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک در حوزه‌های مختلف ابراز امیدواری کرد.

ظریف که دیروز و در دومین مقصد سفرش به اروپا وارد رم شد، صبح امروز (دوشنبه) نیز با «لویی گی دی مایو» وزیر امور خارجه ایتالیا در رم دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه با تشریح جزییات گفت‌وگویش با همتای ایتالیایی گفت: لازم بود برای دوران پس از مذاکرات کنونی در وین و بازگشت ایتالیا به صحنه اقتصادی ایران، آمادگی ایجاد شود. 

پیش از این اعلام شده بود که ظریف برای ملاقات با مقامات واتیکان و ایتالیا به رم سفر کرده و در این سفر علاوه بر رایزنی در خصوص گسترش همکاری‌های مشترک در حوزه روابط دوجانبه، پیرامون همکاری‌ها در موضوعات مورد علاقه طرفین در سطح بین‌المللی نیز به تبادل نظر خواهد پرداخت.

وزیر امور خارجه روز گذشته نیز همزمان با حضورش در رم در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی درباره جنایات صهیونیست‌ها و اوضاع سرزمین‌های اشغالی شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی پیش از این به اسپانیا سفر و با وزیر خارجه و وزیر صنعت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود. ظریف قبل از آن نیز در سفری یک روزه به دمشق با بشار اسد رئیس جمهور و فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه دیدار کرد. ملاقات با رهبران گروه‌های فلسطینی مقیم دمشق نیز از دیگر برنامه‌های ظریف در سوریه بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول