اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

قدردانی نتانیاهو از حمایت‌های آلمان در بحبوحه درگیری‌ها

صدر اعظم آلمان در تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با جنایات این رژیم علیه مردم فلسطین ابراز همبستگی کرد.

قدردانی نتانیاهو از حمایت‌های آلمان در بحبوحه درگیری‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه از حمایت‌های دولت آلمان قدردانی کرد.

به نوشته روزنامه «دیلی تلگراف»، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در تماس تلفنی با نتانیاهو بر حمایت دولت آلمان از اسرائیل در بحبوحه حملات این رژیم علیه مردم فلسطین تأکید کرد.

سخنگوی مرکل درباره این تماس تلفنی گفت: «صدراعظم [مرکل] بار دیگر حملات راکتی از غزه به اسرائیل را شدیداً محکوم کرد و به نخست‌وزیر [نتانیاهو] درخصوص همبستگی دولت آلمان تضمین داد. او همچنین بر حق اسرائیل در دفاع از خود تأکید کرد».

این مقام دولت آلمان افزود: «با توجه به تلفات غیرنظامی هر دو طرف، صدراعظم درخصوص خاتمه یافتن هرچه سریع‌تر درگیری‌ها ابراز امیدواری کرد».

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» نتانیاهو نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های آلمان مدعی شد، گروه‌های فلسطینی دوبار مرتکب جنایات جنگی می‌شوند، یک‌بار به‌خاطر شلیک راکت به فلسطین اشغالی و یک‌بار به‌خاطر استفاده از غیرنظامیان به‌عنوان سپر انسانی.

ادعاهای نتانیاهو در حالی مطرح می‌شوند که رژیم صهیونیستی با اقدام در راستای بیرون راندن خانواده‌های فلسطینی از منطقه «شیخ جراح» قدس اشغالی، آتش تنش‌ها را بار دیگر شعله‌ور کرده است.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده. در این مدت، ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور مکرر نواحی مسکونی در غزه را مورد بمباران کور قرار داده است.

وزارت بهداشت فلسطین گزارش داده است که طی هفت روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۱۹۲ فلسطینی شهید شده‌اند که از این تعداد ۵۸ نفر کودک بوده‌اند.

در همین رابطه، «جولیت توما» مسئول ارتباطات یونیسف در بخش غرب آسیا و شمال آفریقا در مصاحبه با شبکه «راشا تودی»، با اشاره به آسیب دیدن بیش از سی مدرسه در نوار غزه ظرف روزهای گذشته گفت: «در حال حاضر در مورد غزه، هیچ کجا برای کودکان امن نیست. در حالی که آن‌ها همواره باید تحت محافطت قرار داشته باشند».

از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه با ادعای حضور نیروهای حماس در برج الجلاء این ساختمان را با اخطار قبلی به مالک آن بمباران و به‌طور کامل تخریب کرد.

«جواد مهدی» مالک این ساختمان در رد این ادعا گفت: «به غیر از مستأجرین، چند دفتر وکالت و مهندسی و برخی رسانه‌ها از جمله الجزیره و آسوشیتد پرس هیچکس دیگری در آنجا حضور نداشته است».

«سالی رازبی» سردبیر اجرایی آسوشیتد پرس نیز روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن» گفت، طی پانزده سالی که دفتر این خبرگزاری در ساختمان الجلاء مستقر بوده هیچ نشانه‌ای از حضور نیروهای حماس در آن مشاهده نشده و رژیم صهیونیستی برای این ادعا هیچ مدرکی ندارد.

در حال حاضر دیدبان گزارشگران بدون مرز و سازمان عفو بین‌الملل از دیوان بین‌المللی کیفری درخواست کرده‌اند درباره این حمله هوایی تحقیق کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول