اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

حفظ وحدت مسلمانان در برابر استکبار جهانی و رژیم کودک‌کش اسرائیل / کاهش ترانزیت کالا و حمل و نقل مسافر در مرزهای ایران و ترکیه

امام جمعه تبریز حفظ وحدت مسلمانان در برابر استکبار جهانی، آمریکا و رژیم کودک‌کش اسرائیل را خواستار شد.

حفظ وحدت مسلمانان در برابر استکبار جهانی و رژیم کودک‌کش اسرائیل /  کاهش ترانزیت کالا و حمل و نقل مسافر در مرزهای ایران و ترکیه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  طوفان هبک، سرکنسول ترکیه در تبریز و علی‌النقی حسین اف، سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان ضمن ادای احترام؛ پیام تسلیت دولت و ملت‌های این دو کشور را به حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم ابلاغ و با وی ابراز همدردی کردند.

در این دیدار امام جمعه تبریز با تقدیر از پیام تسلی‌بخش سرکنسول ترکیه و جمهوری آذربایجان حفظ وحدت مسلمانان در برابر استکبار جهانی، آمریکا و رژیم کودک‌کش اسرائیل را خواستار شد و توسعه و تعمیق روابط فی مابین در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را مورد تاکید قرار داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی ایران، ترکیه و آذربایجان افزود: این اشتراکات می‌تواند زمینه رفت‌وآمد اتباع و گردشگران دو کشور را فراهم کند.

 وی، اشاره‌ای هم به ظرفیت‌های منطقه شمال‌غرب ایران در توسعه این روابط کرد و ادامه داد: منطقه شمال‌غرب که از زمان‌های دور تاکنون بستر اصلی روابط ایران ترکیه و آذربایجان بوده؛ می‌تواند در عمق‌بخشی به اشتراکات فرهنگی، مذهبی و سیاسی نقش بی‌بدیل داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تحریم‌های ظالمانه آمریکا را یکی از دلایل کاهش حجم مبادلات اقتصادی بین کشورها عنوان کرد و گفت: با تشدید تحریم‌های آمریکا همچنین شیوع بیماری کرونا، ترانزیت کالا و حمل و نقل مسافر در مرزهای ایران و ترکیه کاهش داده است و امیدواریم به‌زودی شاهد تغییر این وضعیت باشیم.

سرکنسول ترکیه و جمهوری آذربایجان در تبریز هم در این دیدار با قرائت حمد و سوره به روح والده تازه درگذشته حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با اشاره به اشتراکات دینی، جغرافیایی و فرهنگی گفتند: ایران، ترکیه و آذربایجان در سیاست‌های خارجی هم اشتراکاتی دارند و آن پشتیبانی از مظلومان جهان به خصوص فلسطین هست که با صدای بلند فریاد مظلومیت مردم این کشور را به گوش جهانیان می‌رسانند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول