اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نویسنده آمریکایی: سکوت جو بایدن در برابر خشونت‌های اسرائیل شرم‌آور است

یک نویسنده آمریکایی از سکوت رئیس‌جمهور این کشور در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به شدت انتقاد کرده و آن را «شرم‌آور» توصیف کرده است.

نویسنده آمریکایی: سکوت جو بایدن در برابر خشونت‌های اسرائیل شرم‌آور است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی بایومی»، نویسنده مصری-آمریکایی و استاد کالج بروکلین در نیویورک در مقاله‌ای از سکوت دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین انتقاد کرده است.

بایومی که نویسنده چندین عنوان کتاب و مقاله درباره مسائل فلسطین و غرب آسیا است در یادداشتی در روزنامه گاردین نوشته «سکوت جو بایدن در برابر خشونت اسرائیل، شرم‌آور است.»

مصطفی بایومی خاطرنشان کرده همزمان با نوشتن این مقاله ۱۸۰ نفر از جمله ۵۲ کودک در غزه «کشته شده‌اند» (به شهادت رسیده‌اند.)

وی با اشاره به اینکه شمار فلسطینی‌هایی که بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به شهادت می‌رسند با تعداد کشته‌شدگان در اراضی اشغالی متناسب نیست می‌نویسد: «همین واقعیت، در کنار تداوم اشغالگری اسرائیل موجب مخالفت جهانی با اقدامات اسرائیل شده است.»

او در ادامه نوشته است: «از آنجا که ایالات متحده اصلی‌ترین حامی اسرائیل در زمینه‌های مالی، دیپلماتیک و نظامی است این سئوال پیش می‌آید که جو بایدن و دولتش در این برهه حساس کجا هستند؟»

این استاد دانشگاه آمریکایی به نقل از روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته دولت بایدن تا کنون اقدامات اندکی برای متوقف کردن این خشونت‌ها انجام داده و سیاست کناره‌گیری را در دستور کار قرار داده است.

پایگاه «رادیو ملی آمریکا» سیاست دولت بایدن را «سکوت» توصیف کرده اما بایومی نوشته واکنش دولت او بسیار بدتر از این بوده است. او در ادامه می‌نویسد: «دولت بایدن نه تنها سیاست سکوت در پیشه گرفته بلکه واکنشی سنگدلانه، پیش‌بینی‌پذیر و مایه شرمساری نشان داده است.»

جو بایدن چند روز پیش در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه دولت آمریکا چه اقداماتی را برای توقف درگیری‌ها انجام داده گفت که اسرائیل هنوز به حملات راکتی گروه‌های مقاومت «واکنش مفرط» نشان نداده است.

مصطفی بایومی با اشاره به این موضع‌گیری بایدن نوشته است: «با توجه به موج عظیم خرابی‌ها و مرگ و میرها این سوال پیش می‌آید که رئیس‌جمهور ما چه چیزی را "واکنش مفرط" قلمداد می‌کند.»

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده. در این مدت، ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور مکرر نواحی مسکونی در غزه را هدف بمباران‌های کور قرار داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول