اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

استانداردسازی یک هزار و 65 باسکول در زنجان

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان، از علامت گذاری یک هزار و 65 ترازو و باسکول در استان خبر داد.

استانداردسازی یک هزار و 65 باسکول در زنجان

سیروس صارمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با هدف شناسایی و علامت گذاری ترازوها و باسکول‌های قانونی، تعداد یک هزار و ۶۵ ترازو و باسکول در استان علامت‌گذاری شد.

صارمی با اعلام اینکه این طرح در سه حوزه، ترازوهای تولید داخل دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد، ترازوهای وارداتی از مبادی قانونی و همچنین ترازوهای مورد استفاده صنوف، که مورد آزمون دوره‌ای قرار گرفته است و صحت عملکرد آنها تایید و دارای برچسب صحت عملکرد هستند، انجام می‌گیرد، افزود: هدف از اجرای این طرح شناسایی و علامت‌گذاری ترازوها و باسکول‌های قانونی، از ترازوها و باسکول‌های غیر قانونی و قاچاق است.

وی با اشاره به اینکه پلمب این علامت‌ها، به کد ۱۰ رقمی مجهز است که امکان ردیابی ترازو را امکان‌پذیر می‌کند، گفت: اجرای این طرح تا علامت‌گذاری همه وسایل توزین قانونی موجود در سطح استان ادامه خواهد داشت.

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان با بیان اینکه در مدت زمان اعلام شده ۲ هزار و ۵۵۱ مورد بازرسی آزمون ادواری صحت عملکرد نازل‌های عرضه سوخت مایع در سطح استان انجام شده است، گفت: آزمون نازل‌های جایگاه‌های سوخت مایع استان، با هدف نظارت و کنترل هر چه بهتر صحت عملکرد نازل‌ها و در راستای جلوگیری از کم فروشی و ضرر و زیان برای مصرف کنندگان انجام می‌شود.

صارمی تصریح کرد: نازل‌های مردود شده پس از تنظیم، مجدداً مورد آزمون قرار می‌گیرند، که پس از کسب اطمینان از صحت عملکرد، امکان استفاده مجدد از آنها فراهم می‌شود.

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: بازدید از جایگاه‌های عرضه سوخت مایع و آزمون نازل‌ها، طبق برنامه هر ۳ ماه یکبار و با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و با همکاری کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول