اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ابتلای ۲ مقام آمریکایی به «بیماری مرموز»/«سندروم هاوانا» بیخ گوش بایدن؟

دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا در حال بررسی ابتلای دو مقام این کشور به یک «بیماری مرموز» هستند و این موارد را در راستای ابتلای دیپلمات‌های برون‌مرزی آمریکا به «سندروم هاوانا» می‌دانند.

ابتلای ۲ مقام آمریکایی به «بیماری مرموز»/«سندروم هاوانا» بیخ گوش بایدن؟

به گزارش گوره بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری شبکه سی‌ان‌ان گزارش داده دو مقام کاخ سفید اواخر سال گذشته میلادی به یک «بیماری مرموز» مبتلا شده‌اند و مسئولان در حال انجام تحقیقات لازم برای یافتن عوامل پشت پرده این رویدادها هستند.

چندین منبع آگاه به شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفته‌اند دو مقام شورای امنیت ملی آمریکا نوامبر ۲۰۲۰ به این بیماری مبتلا شده‌اند. یکی از این مقام‌ها یک روز بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و دیگری چند هفته بعدتر بیمار شده‌اند.

مسئولان این رویداد را با بیماری‌ مرموزی که از اواخر سال ۲۰۱۶ میان بیش از ۱۰۰ دیپلمات آمریکا شایع و به «سندورم هاوانا» معروف شد همراستا می‌دانند.

دستگاه اطلاعاتی آمریکا هنوز درباره عامل ایجادکننده این نشانه‌های مرموز در دستگاه عصبی مقام‌های آمریکایی اطلاعی ندارند و از اینکه این رویدادها را باید «حمله» قلمداد کنند یا خیر نیز اطمینان ندارند. حتی فناوری‌هایی که می‌توانند چنین نشانه‌هایی را در بدن ایجاد کنند محل بحث و جدل هستند.

نخستین اتفاق بعد از انتخابات سال ۲۰۲۰ به وقوع پیوست و طی آن یک مقام شورای امنیت ملی کاخ سفید هنگام عبور از درب واقع در ضلع جنوبی حصار کاخ سفید به عوارض جسمی مبتلا شد.

طبق گزارش سی‌ان‌ان این مقام کاخ سفید تنها به عوارض خفیف مانند سردرد و بی‌خوابی مبتلا شد که همگی بعد از یک هفته از بین رفتند.

دو منبع آگاه گفته‌اند مقام دوم، چند هفته بعدتر در نزدیکی یکی از درب‌های کاخ سفید عوارض بیماری را نشان داد. نشانه‌های این مقام جدی‌تر بودند، به حدی که او به رسیدگی‌های درمانی فوری نیاز داشت.

این دو رویداد، در کنار مورد دیگری که در سال ۲۰۱۹ به وقوع پیوست موجب این نگرانی برای مسئولان آمریکایی شده که اتفاقاتی که قبلاً در خارج از مرزهای آمریکا برای دیپلمات‌های این کشور  به وقوع می‌پیوسته اکنون احتمالاً به خاک آمریکا کشیده شده و حتی تا نزدیکی‌های محل اسکان رئیس‌جمهور امتداد یافته‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول