اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مسجدی که محور فعالیت گروه جهادی شد

مسئول گروه جهادی راسخون جهرم با بیان اینکه این گروه جهادی با محوریت یکی از مساجد در محلات شهر جهرم بنا شده است، گفت: هدف ما پررنگ شدن مساجد در بین محلات بوده و به همین منظور یک مسجد را در یکی از محلات انتخاب کردیم.

مسجدی که محور فعالیت گروه جهادی شد

داوود اوسط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: گروه جهادی راسخون از سال ۹۳ آغاز به فعالیت کرده است و فعالیت های این گروه در هفت بخش تعریف شده است.

وی فضای مجازی و فرهنگی، اقتصادی و اشتغالزایی، عمران و زیربنایی، بهداشت و سلامت، خدماتی و رفاهی، جذب مشارکت مردمی همچنین جمع آوری زکات را کارگروه های فعال این گروه جهادی عنوان کرد.

مسئول گروه جهادی راسخون شهرستان جهرم با بیان اینکه سال گذشته فعالیت های زیاد و مختلفی در تمام این حوزه‌ها انجام شد، بیان داشت: پنج راس گاو به ارزش ۸۵ میلیون و ۱۰ گوسفند به ارزش ۲۵ میلیون جهت توزیع بین نیازمندان شهرستان ذبح شد.

اوسط ادامه داد: توزیع بسته های معیشتی در چند مرحله داشتیم و تاکنون نزدیک به ۸۰۰ بسته به ارزش ۲۴۰ میلیون تومان در بین نیازمندان توزیع شده است همچنین توزیع غذای گرم در ۶ مرحله و به تعداد ۵۶۰۰ پرس به ارزش ۸۰ میلیون تومان داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در جهت تسریع ازدواج نیازمندان قدم های مهم و موثری برداشته شده است، بیان داشت: در سال گذشته ۱۶ مرحله جهیزیه تهیه شده که در مجموع به ارزش ۵۶۰ میلیون تومان بوده است.

مسئول گروه جهادی راسخون شهرستان جهرم با اشاره به اینکه یکی دیگر از هدف هایی که در این گروه جهادی دنبال می شود فعالیت های عمرانی است، ادامه داد: در راستای محرومیت زدایی، ۶ مورد اردوی جهادی داشتیم که هر اردو حدود ۱۰ تا ۱۵ روز بوده است و در این خصوص ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

اوسط  با بیان اینکه این گروه جهادی با محوریت یکی از مساجد در محلات شهر جهرم بنا شده است، اظهار داشت: هدف ما پررنگ شدن مساجد در بین محلات بوده است و به همین منظور مسجد را در یکی از محلات انتخاب کردیم.

وی از راه اندازی مرکز نیکوکاری غدیر در محله جبذر خبر داد و تاکید کرد: در همان مسجد مرکز نیکوکاری راه اندازی شد و فعالیت های این مرکز با هدف پیگیری و ساماندهی نیازمندان و رفع محرومیت زدایی در آن محل دنبال می‌شود.

مسئول گروه جهادی راسخون شهرستان جهرم ادامه داد: همچنین به منظور رفع این نیاز یک صندوق قرض الحسنه در آن محله ایجاد شده است تا بتوانیم وام قرض الحسنه به اهالی مسجد و محل اعطاء کنیم و در این مرکز تفاهم‌نامه‌هایی با معتمدین محل، پزشکان، کسبه و ... داشتیم تا بتوانیم در جهت رفع نیازهای مردم و نیازمندان محله قدم های بهتر و موثرتری برداریم.

اوسط گفت: در کارگروه اشتغالزایی هم سه مورد کار در جهت اشتغال نیازمندان و رفع محرومیت در حال انجام است و یک تفاهم نامه با کمیته امداد خمینی(رحمت الله علیه) در پروژه ساخت ۶ واحدی منزل مددجویان کمیته انجام شده است.

وی برنامه درخت‌یاری را یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه های اجرایی این گروه جهادی در سال ۹۹ عنوان کرد و اظهار داشت: برنامه درخت یاری در روستای خادر شهرستان در روز درختکاری انجام شد و ثمر آن درختان برای نیازمندان آن روستا استفاده خواهد شد که این کار به کمک بنیاد علوی در روستاهای دیگر هم که ظرفیت و توان آن وجود داشته باشد، انجام خواهد شد.

مسئول گروه جهادی راسخون جهرم بیان کرد: تمام فعالیتهایی که در طول سال انجام شده است به کمک خیران بوده و جا دارد از همه آنان تقدیر و تشکر کنیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول